وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ | Saturday 27 July 2024
» اجتماعی » مقررات جدید کرونایی در نیوساوت‌ولز اعلام شد؛ اجرا از ۱۱ اکتبر

تاریخ انتشار : 1400/07/12 - 8:06

مقررات جدید کرونایی در نیوساوت‌ولز اعلام شد؛ اجرا از ۱۱ اکتبر

صدای استرالیا– آخرین هفته از قرنطینه در نیوساوت‌ولز آغاز شده و پس از آن، پذیرش میهمان در خانه‌ها و اماکن […]

مقررات جدید کرونایی در نیوساوت‌ولز اعلام شد؛ اجرا از 11 اکتبر

صدای استرالیا– آخرین هفته از قرنطینه در نیوساوت‌ولز آغاز شده و پس از آن، پذیرش میهمان در خانه‌ها و اماکن پذیرایی مجاز خواهد بود.

هم اکنون در کل ایالت، ۸۸٫۴ درصد از افراد بالای ۱۶ سال، دوز اول واکسن خود را دریافت کرده‌اند و ۶۷٫۱ درصد نیز کاملا واکسینه شده‌اند.

دولت نیوساوت‌ولز روز یکشنبه، توصیه‌های بهداشتی را که از روز ۱۱ اکتبر به اجرا گذاشته خواهد شد، تشریح کرد.

بر اساس این توصیه‌ها، که البته ممکن است با توجه به تعداد موارد ابتلا دچار تغییر شود، افراد واکسینه شده و واکسینه نشده، اگر در تماس نزدیک با یک فرد آلوده قرار بگیرند، مدت قرنطینه متفاوتی خواهند داشت.

افراد واکسینه شده درصورت تماس با فرد بیمار، باید تست بدهند و به مدت ۷ روز خود را قرنطینه کنند. آنها باید در روز ششم قرنطینه مجددا تست بدهند و اگر جواب منفی بود، می‌توانند در پایان روز هفتم به قرنطینه خود خاتمه بدهند.

البته آنها باید در صورت امکان، به مدت یک هفته دیگر نیز از خانه کار کنند و وارد اماکن پذیرایی یا محیط‌های پرخطر نشوند؛ حتی اگر آن محیط، محل کارشان باشد.

اما افراد واکسینه نشده، در صورت تماس نزدیک با افراد بیمار، باید تست بدهند و به مدت ۱۴ روز خود را قرنطینه کنند. تست دوم آنها باید در روز دوازدهم صورت بگیرد و اگر نتیجه تست منفی بود، می‌توانند بعد از اتمام دو هفته، به قرنطینه خود پایان بدهند.

البته همه افراد، چه واکسن زده باشند و چه نه، در صورت مشاهده علایم بیماری باید تست بدهند و درصورت مثبت بودن پاسخ تست، خود را به مدت دو هفته ایزوله کنند.

کسب‌وکارها نیز مسوولیت خواهند داشت که اقدامات منطقی را برای جلوگیری از ورود افراد واکسینه نشده به محل کسب‌شان به کار ببندند؛ اقداماتی مانند نصب علایم برجسته، الزام به استفاده از کد کیوآر و صرفا پذیرش افرادی که تاییدیه معتبر واکسیناسیون داشته باشند.

اماکن پذیرایی، فروشگاه‌ها، باشگاه‌های ورزشی، آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی نیز از سوی ماموران دارای مجوز کنترل می‌شوند و افردای که از مقررات پیروی نکنند یا از گواهی‌های تقلبی واکسیناسیون استفاده کنند، یک هزار دلار در محل جریمه خواهند شد.

کسب‌وکارها نیز در صورت تخطی از مقررات ۵ هزار دلار جریمه خواهند شد.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه