وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ | Saturday 27 July 2024
» اجتماعی » خبرنگار ارشد شبکه ای‌بی‌سی: استرالیا کشوری نژادپرست است

تاریخ انتشار : 1403/03/08 - 11:17

خبرنگار ارشد شبکه ای‌بی‌سی: استرالیا کشوری نژادپرست است

صدای استرالیا- خبرنگار ارشد شبکه خبری ای‌بی‌سی استرالیا پس از اینکه اعلام کرد استرالیا یک "کشور نژادپرست" است، مورد انتقاد قرار گرفت.


صدای استرالیا- خبرنگار ارشد شبکه خبری ای‌بی‌سی استرالیا پس از اینکه اعلام کرد استرالیا یک “کشور نژادپرست” است، مورد انتقاد قرار گرفت.

لورا تینگل، خبرنگار سیاسی ارشد برنامه ۷٫۳۰ ABC، روز یکشنبه در یک میزگرد در جشنواره نویسندگان سیدنی گفت: ما کشوری نژادپرست هستیم، بیایید با آن روبرو شویم. ما همیشه اینگونه بوده‌ایم و این بسیار ناامیدکننده است.

او همچنین پیتر داتون، رهبر لیبرال‌ها را به تشویق نژادپرستی نسبت به مهاجرانی که به دنبال خرید یا اجاره ملک در استرالیا هستند، متهم کرد.

نظرات خانم تینگل در پاسخ به بودجه پیشنهادی آقای داتون برای کاهش برنامه مهاجرت دائم استرالیا به تنها ۱۴۰ هزار نفر در سال بود.

در پاسخ به اظهار نظر تینگل، سناتور جاسینتا نامپیجینپا پرایس با ابراز ناخرسندی گفت: من واقعاً از این روایت ادامه‌دار در داخل کشور که هیچ احساس غروری برای فرزندان ما ایجاد نمی‌کند، ناامید هستم. این کاملاً باعث ایجاد تفرقه می‌شود.

خانم نامپیجینپا پرایس، تینگل را متهم کرد که کارش را به درستی انجام نمی‌دهد. او گفت: لورا تینگل بارها و بارها تعصب خود را نشان داده است و من فکر می‌کنم کیم ویلیامز (رئیس ای‌بی‌سی) باید توضیح دهد که چرا چنین اظهار نظری از سوی یک مفسر سیاسی ارشد قابل قبول است.

خانم نامپیجینپا پرایس که از سردمداران کمپین «نه» به همه‌پرسی تقسیم قانون اساسی بر اساس خطوط نژادی در ماه اکتبر بود، تاکید کرد: ما یک کشور نژادپرست نیستیم.

هم‌زمان تانیا پلیبرسک، وزیر محیط‌زیست و آب و بارنابی جویس، نماینده نشنالز هم این اظهارنظر را محکوم کرده و گفتند: استرالیا نژادپرست نیست.

منبع: شبکه خبری نیوز


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه