وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۵ مرداد ۱۴۰۳ | Friday 26 July 2024
» اجتماعی » افشای هویت دومین پناهجوی ایرانی به اتهام حمله به مادربزرگ ۷۳ ساله

تاریخ انتشار : 1403/02/23 - 5:53

افشای هویت دومین پناهجوی ایرانی به اتهام حمله به مادربزرگ ۷۳ ساله

صدای استرالیا- هویت دومین پناهجوی ایرانی که در حمله‌ای وحشیانه به یک زن 73 ساله در شهر پرت آسیب رسانده بودند، افشا شد.


صدای استرالیا- هویت دومین پناهجوی ایرانی که در حمله‌ای وحشیانه به یک زن ۷۳ ساله در شهر پرت آسیب رسانده بودند، افشا شد.

شواهد دادگاهی نشان می‌دهد، متهم دوم حمله وحشیانه به یک مادربزرگ در شهر پرت، در پرونده‌ای که خشم و هیاهوی بسیاری را بر سر سیستم مهاجرتی استرالیا را به راه انداخت، در اوایل سال ۲۰۲۰ زمانی که پیتر داتون، رهبر مخالفان، وزیر کشور بود، از بازداشت فدرال آزاد شده بود.

این مرد که سید یونس تهامی نام دارد متهم دوم پرونده‌ای است که متهم اصلی آن پناهجویی به نام «مجید جمشیدی دوکوشکن» است که در حمله و دزدی شدید ۱۶ آوریل دست داشتند و باعث جراحات شدید «نینت سیمونز» مادربزرگ ۷۳ ساله شدند.

تهامی به ضرب و جرح منجر به آسیب بدنی، سرقت خشن، سرقت منزل، جعل هویت یک افسر پلیس و بازداشت فردی به قصد کسب منفعت، متهم شده است.

سوابق فدرال نشان می‌دهد که یک تصمیم کلیدی دولت وقت در ژانویه ۲۰۲۰ باعث شده بود تا تهامی پس از گذراندن مدتی در زندان و مراکز مهاجرت آزاد شود و حالا این سوال مطرح شده که چرا او در بازداشت نگه داشته نشده است. هیچ دلیلی برای آزادی او در آن زمان ذکر نشد.

سوابق دادگاه همچنین نشان می‌دهد که تهامی پس از آزادی از بازداشت توسط دولت ائتلافی وقت به یک سری جرایم متهم شده بود که منجر به جریمه شدن وی به دلیل نگهداری مواد مخدر و رانندگی تحت تأثیر مواد مخدر غیرقانونی شد.

پس از صدور حکم جنایی دادگاه عالی در ماه نوامبر که به سال‌ها بازداشت نامحدود برای افرادی که نمی‌توانستند به کشورشان اخراج شوند، پایان داد، داتون، حزب کارگر را به خاطر آزادی ۱۵۳ زندانی به‌رغم سوابق جنایی‌شان به شدت محکوم کرد.

داتون با سرزنش دولت به دلیل “سهل انگاری، بی پروایی و ناامیدی” در پاسخ به تصمیم دادگاه عالی، نخست وزیر آنتونی آلبانیزی را به تضعیف امنیت متهم کرد زیرا مجرمان محکوم در جامعه آزاد شده‌اند.

رهبر اپوزیسیون هفته گذشته گفت: “اولین اتهام نخست وزیر کشور ما حفظ امنیت مردم است، نه اینکه آنها را در معرض آسیب قرار دهد و این همان چیزی است که در مورد نینت رخ داده است.”

منبع: سیدنی مورنینگ هرالد


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه