وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ | Saturday 27 July 2024
» اخبار » ارتش استرالیا به سربازان کشورهای خارجی اجازه خدمت می‌دهد

تاریخ انتشار : 1403/03/16 - 4:08

ارتش استرالیا به سربازان کشورهای خارجی اجازه خدمت می‌دهد

صدای استرالیا– نیروی دفاعی استرالیا به منظور افزایش تعداد نیروهای خود، به سربازان کشورهای خارجی از جمله انگلستان اجازه خدمت […]

ارتش استرالیا به سربازان کشورهای خارجی اجازه خدمت می‌دهد

صدای استرالیا– نیروی دفاعی استرالیا به منظور افزایش تعداد نیروهای خود، به سربازان کشورهای خارجی از جمله انگلستان اجازه خدمت می‌دهد.

استرالیا در حالی با کمبود نیروی انسانی در نیروهای دفاعی مواجه است که برای مقابله با آنچه «تهدیدات رو به رشد منطقه‌ای» عنوان شده، به تقویت نیروهای مسلح خود نیاز دارد.

از ماه جولای، شهروندان نیوزیلند که اقامت دائم استرالیا را دارند می‌توانند برای پیوستن به ارتش اقدام کنند و از سال آینده این امکان برای افراد کشورهای دیگر از جمله آمریکا و کانادا نیز فراهم خواهد شد.

ریچارد مارلس، وزیر دفاع استرالیا، گفت: تغییرات در شرایط پذیرش نیروهای دفاعی برای مقابله با چالش‌های امنیتی کشور در طول دهه آینده و فراتر از آن ضروری است.

وی با اشاره به «آنزاک» به سابقه جنگ مشترک استرالیا و نیوزیلند در کنار هم در گالیپولی در جنگ جهانی اول اشاره کرد.

استرالیا در سال‌های اخیر به دنبال تقویت روابط خود با انگلستان و آمریکا بوده و در سال ۲۰۲۱ پیمان دفاعی AUKUS را با هدف مقابله با گسترش نظامی چین در منطقه هند-اقیانوسیه امضا کرد.

استرالیا، انگلستان، آمریکا، کانادا و نیوزیلند همچنین در زمینه تبادل اطلاعات در چارچوب اتحادیه‌ای به نام Five Eyes همکاری نزدیکی با هم دارند.

تمرکز اصلی استرالیا بر جذب نیرو از همی کشورهاست، اما مت کیو، وزیر نیروی انسانی دفاعی، گفته است که از اول ژانویه هر فردی که اقامت دایمی استرالیا را داشته باشد، واجد شرایط درخواست دادن برای پیوستن به نیروهای دفاعی خواهد بود.

دولت کانبرا بارها نگرانی‌های فزاینده خود را در مورد رفتارهای پکن ابراز کرده و بررسی استراتژیک نیروی دفاعی استرالیا که سال گذشته منتشر شد، به رشد و حفظ نیروی کار بسیار ماهر دفاعی به عنوان یک اقدام کلیدی برای مقابله با چین تاکید کرده بود.

دولت قبلی در سال ۲۰۲۰ بودجه‌ای معادل ۳۸ میلیارد دلار استرالیا (۲۵٫۴ میلیارد دلار آمریکا) برای افزایش ۳۰ درصدی تعداد پرسنل نظامی در دو دهه آینده اعلام کرده بود.

به گفته کیو، نرخ پایین بیکاری در استرالیا باعث شده که جذب نیرو بسیار دشوار شود.

آمارهای اخیر دولت که نشان می‌دهد نیروی دفاعی استرالیا در حال حاضر حدود ۴۴۰۰ نفر کمبود نیرو دارد.

کسانی که مایل به پیوستن به نیروی دفاعی هستند، علاوه بر رعایت استانداردهای ورود به این نیرو و الزامات امنیتی، باید بیش از یک سال مقیم دائم استرالیا بوده باشند و در دو سال گذشته در ارتش خارجی خدمت نکرده باشند.

به گفته کیو، این افراد همچنین باید واجد شرایط شهروندی استرالیا باشند. شهروندی پس از ۹۰ روز به داوطلبان پیشنهاد می‌شود که برای ادامه خدمت در نیروی دفاعی، باید این شهروندی را بپذیرند.

منبع: بی‌بی‌سی


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی
ارسال دیدگاه