وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 2 May 2024
» اجتماعی » یک حمله سایبری دیگر؛ اطلاعات مشتریان «انرژی استرالیا» لو رفت

تاریخ انتشار : 1401/07/30 - 5:48

یک حمله سایبری دیگر؛ اطلاعات مشتریان «انرژی استرالیا» لو رفت

صدای استرالیا– مشکلات امنیتی وب‌سایت‌های استرالیایی هر روز ابعاد تازه‌ای می‌یابد و در حالا اعلام شده که پلتفرم «انرژی استرالیا» […]

یک حمله سایبری دیگر؛ اطلاعات مشتریان «انرژی استرالیا» لو رفت

صدای استرالیا– مشکلات امنیتی وب‌سایت‌های استرالیایی هر روز ابعاد تازه‌ای می‌یابد و در حالا اعلام شده که پلتفرم «انرژی استرالیا» نیز چندی پیش هدف یک حمله سایبری قرار گرفته است.

شرکت «انرژی استرالیا» اعلام کرد که این حمله شامل دسترسی غیرمجاز به پلتفرم آنلاین My Account بوده و اطلاعات ۳۲۳ مشتری مسکونی و کسب‌وکارهای کوچک افشا شده است.

اطلاعات افشا شده شامل نام، نشانی، آدرس ایمیل، قبوض برق و گاز، شماره تلفن و شش رقم اول و سه رقم آخر کارت اعتباری مشتریان این شرکت است.

مشتریان انرژی استرالیا حالا باید گذرواژه‌های جدیدی با ۱۲ کاراکتر، شامل ترکیبی از حروف بزرگ و کوچک، اعداد و کاراکترهای خاص برای حساب کاربری خود تنظیم کنند. گذرواژه‌های قبلی این پلتفرم متشکل از ۸ کاراکتر بود.

انرژی استرالیا اعلام کرده که مدرکی دال بر انتقال اطلاعات مشتریان به خارج از سیستم‌های شرکت در دست نیست. همچنین اسناد هویتی مانند گواهینامه رانندگی و اطلاعات بانکی در این پلتفرم ذخیره نمی‌شوند.

حمله سایبری مذکور در روز ۳۰ سپتامبر اتفاق افتاده و تا ۲ اکتبر با کاربران تماس دیده تماس گرفته شده است. مقامات نظارتی و سازمان‌های دولتی نیز در جریان این حمله قرار گرفته‌اند.

مارک براونفیلد، مدیر ارشد مشتریان شرکت انرژی استرالیا ضمن عذرخواهی از مشتریان گفت: این حادثه از نظر گستردگی روی تعداد محدودی از مشتریان تاثیر گذاشته است. ما امنیت اطلاعات مشتریان را جدی می‌گیریم و سخت تلاش می‌کنیم تا لایه‌های امنیتی بیشتری را ایجاد کنیم.

پیش‌تر شرکت‌های اپتوس و مدیبنک نیز قربانی حملات سایبری شده بودند.

منبع: news.com.au


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه