وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 2 May 2024
» اجتماعی » گواهینامه‌های رانندگی در ویکتوریا از ماه آینده دیجیتال می‌شود

تاریخ انتشار : 1403/01/23 - 2:17

گواهینامه‌های رانندگی در ویکتوریا از ماه آینده دیجیتال می‌شود

صدای استرالیا – رانندگان در ویکتوریا از ماه آینده می‌توانند گواهینامه خود را در تلفن هوشمند خود به همراه داشته باشند و این بخشی از برنامه آزمایشی دولت محلی است که در سراسر ایالت اجرا می‌شود.


صدای استرالیا – رانندگان در ویکتوریا از ماه آینده می‌توانند گواهینامه خود را در تلفن هوشمند خود به همراه داشته باشند و این بخشی از برنامه آزمایشی دولت محلی است که در سراسر ایالت اجرا می‌شود.

پس از یک دوره آزمایشی شش ماهه در شهر بالارات، که طی آن ۱۵ هزار نفر از ساکنان گواهینامه خود را از طریق «سرویس ویکتوریا» یا برنامه‌های myVicRoads دانلود کردند، دولت ویکتوریا این گزینه را برای همه ۴٫۵ میلیون راننده دارای گواهینامه این ایالت از ماه مه در دسترس قرار خواهد داد.

دولت گفته است که ویکتوریایی‌هایی که برنامه VicRoads یا Services Victoria را دانلود کرده‌اند، به‌طور خودکار گواهینامه دیجیتال خود را از طریق برنامه خود دریافت می‌کنند.

رانندگان دارای گواهینامه‌های L و P نیز از سال آینده می‌توانند این کار را انجام دهند.

ملیسا هورن، وزیر راه ایالت ویکتوریا در این رابطه گفت: گواهینامه‌های دیجیتالی رانندگی زندگی را برای ساکنان ویکتوریا آسان‌تر می‌کنند.

گابریل ویلیامز، وزیر خدمات دولتی نیز گفت که رانندگان از دولت ویکتوریا خواستند تا از سایر ایالت‌ها پیروی کند.

به گفته VicRoads، گواهینامه دیجیتال از یک کارت فیزیکی امن‌تر است، زیرا فقط از طریق یک پین یا احراز هویت بیومتریک قابل دسترسی است.

این گواهینامه را می‌توان در پاسخ به هر تغییری، مانند شرایط جدید یا تغییر آدرس، به‌روز کرد – و در صورت لغو یا تعلیق گواهینامه این امر به سرعت آشکار می‌شود.

این گواهینامه‌ها همچنین هر کدام دارای یک کد QR زمان‌بندی‌شده هستند که کسب‌وکارها و مقامات می‌توانند برای تأیید صحت و جلوگیری از استفاده تقلبی، اسکن کنند.

کوئینزلند سال گذشته گواهینامه دیجیتال مشابهی را معرفی کرد، در حالی که استرالیای جنوبی گواهینامه‌های دیجیتال را در سال ۲۰۱۷ و پس از آن دو سال بعد NSW آن را راه اندازی کرد.

منبع: درایو


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه