وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 26 April 2024
» اجتماعی » گردوغبار سمی سیلیس سلامتی هزاران کارگر استرالیایی را تهدید می‌کند

تاریخ انتشار : 1401/04/26 - 6:08

گردوغبار سمی سیلیس سلامتی هزاران کارگر استرالیایی را تهدید می‌کند

صدای استرالیا - تحقیقات جدید تخمین زده است که ده‌ها هزار نفر از کارگران استرالیایی در طول زندگی خود به دلیل قرار گرفتن در معرض گرد و غبار سیلیس به سرطان ریه مبتلا خواهند شد.


صدای استرالیا – تحقیقات جدید تخمین زده است که ده‌ها هزار نفر از کارگران استرالیایی در طول زندگی خود به دلیل قرار گرفتن در معرض گرد و غبار سیلیس به سرطان ریه مبتلا خواهند شد.

مطالعه‌ای که با بودجه شورای اتحادیه‌های کارگری استرالیا انجام شده است، تخمین می‌زند بیش از نیم میلیون کارگر استرالیایی در معرض این گرد و غبار سمی قرار دارند که این وضعیت منجر به افزایش بیماری‌های مرتبط در این کارگران می‌شود.

دکتر رنه کری از دانشکده بهداشت جمعیت کرتین گفت: مدل‌سازی ما پیش‌بینی می‌کند که بیش از ۱۰ هزار استرالیایی به سرطان ریه مبتلا خواهند شد و تا ۱۰۳ هزار کارگر نیز به دلیل قرار گرفتن در معرض گرد و غبار سیلیس در محل کارشان به سیلیکوزیس مبتلا خواهند شد.

این مطالعه نشان داد کارگران استرالیایی در صنایع ساختمانی، معدنکاری و استخراج معادن و صنایع تولیدی در معرض گرد و غباری هستند که بطور طبیعی در بسیاری از محصولات مانند ماسه، خاک، سنگ و بتن یافت می‌شود.

درحالی‌که قبلا بیماری مربوط به گرد و غبار سیلیس در استرالیا نادر بود، افزایش استفاده از سنگ‌های مهندسی شده که عمدتا برای میزهای آشپزخانه استفاده می‌شوند، باعث افزایش سریع بیماری‌های مرتبط شده است.

کارشناسان اکنون بر ممنوعیت سنگ‌های مهندسی شده و بررسی گزینه‌های جایگزین برای آنها تاکید می‌کنند و معتقدند در صورت اعمال این ممنوعیت تقریبا از ۱۰۰ مورد سرطان ریه و هزار مورد سیلیکوزیس پیشگیری خواهد شد.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه