وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 8 May 2024
» اخبار » کوئینزلند می‌خواهد هزینه ۱۴۵ دلاری تست کووید را به مسافران تحمیل کند

تاریخ انتشار : 1400/09/02 - 6:34

کوئینزلند می‌خواهد هزینه ۱۴۵ دلاری تست کووید را به مسافران تحمیل کند

صدای استرالیا– پس از رسیدن کوئینزلند به نرخ ۸۰ درصدی واکسیناسیون کامل، ورود مسافران به این ایالت نیازمند تست اجباری […]

کوئینزلند می‌خواهد هزینه 145 دلاری تست کووید را به مسافران تحمیل کند

صدای استرالیا– پس از رسیدن کوئینزلند به نرخ ۸۰ درصدی واکسیناسیون کامل، ورود مسافران به این ایالت نیازمند تست اجباری کووید-۱۹ خواهد بود؛ اما این احتمال وجود دارد که هزینه این تست‌ها از مسافران گرفته شود.

دولت نیوزلند، الزامی بودن تست PCR را برای ورود به این ایالت اعلام کرده که انجام آن از طریق بخش خصوصی، هزینه‌ای در حدود ۱۴۵ دلار خواهد داشت.

تست‌های آزمایشگاهی PCR به عنوان استاندارد طلایی در تشخیص کووید-۱۹ شناخته می‌شوند و به گفته آناستازیا پالاشوک، نخست‌وزیر کوئینزلند، پس از بازگشایی مرزها نیز الزام ارایه این تست‌ها برای مسافرانی که از مناطق پرخطر به این ایالت وارد می‌شوند، به قوت خود باقی خواهد بود.

پالاشوک در واکنش به نگرانی‌ها مبنی بر تاثیر منفی این تصمیم بر صنعت گردشگری کوئینزلند، گفت که ایالات دیگری مانند استرالیای غربی، تاسمانی و استرالیای جنوبی نیز الزامات مشابهی دارند.

از سوی دیگر، به دلیل گران بودن این تست‌ها، ایوت داث، وزیر بهداشت کوئینزلند ازدولت فدرال درخواست کرد که برای این تست‌ها یارانه در نظر گرفته شود.

اما جاش فرایدنبرگ، وزیر خزانه داری دولت فدرال گفت که عمده تست‌های پاتولوژی در دوره همه‌گیری از سوی مدیکر پوشش داده شد و حالا این بسته به کوئینزلند است که توضیح بدهد چرا می‌خواهد چنین هزینه‌ای را به خانواده‌ها تحمیل بکند.

گرگ هانت، وزیر بهداشت دولت فدرال نیز روز دوشنبه گفت: تمامی ایالات و قلمروها توافق کرده‌اند که در هزینه‌های تست‌ افراد بدون علایم، با دولت فدرال مشارکت کنند.

وی افزود: اما گویا کوئینزلند تصمیم دارد این کار را نکند. این مساله تاسف برانگیزی است؛ زیرا جلوی دیدار خانواده‌ها را می‌گیرد.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه