وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 3 May 2024
» اخبار » کوئینزلند، پرامیدترین نامزد برای میزبانی المپیک ۲۰۳۲

تاریخ انتشار : 1399/12/07 - 4:02

کوئینزلند، پرامیدترین نامزد برای میزبانی المپیک ۲۰۳۲

صدای استرالیا- کوئینزلند توانسته خود را به عنوان توانمندترین میزبان برای مسابقات المپیک و پارالمپیک 2032 معرفی کند و گزارش‌ها حاکی است که در هفته جاری به عنوان نامزد برتر معرفی خواهد شد.


صدای استرالیا– کوئینزلند توانسته خود را به عنوان توانمندترین میزبان برای مسابقات المپیک و پارالمپیک ۲۰۳۲ معرفی کند و گزارش‌ها حاکی است که در هفته جاری به عنوان نامزد برتر معرفی خواهد شد.

رقیب اصلی کوئینزلند برای میزبانی المپیک تابستانی ۲۰۳۲، قطر است؛ هرچند که شهرهایی در مجارستان، اندونزی و هند نیز به طور عمومی برای میزبانی بازی‌های اعلام تمایل کرده‌اند.

اما به نظر می‌رسد که پیشنهاد آناستازیا پالاشوک، نخست وزیر کوئینزلند که بریزبین و منطقه جنوب شرقی ایالت را شامل می‌شود، نزدیک‌ترین گزینه برای تایید برای میزبانی بازی‌هاست.

وب سایت ورزشی Insidegames گزارش کرده که کمیسیون انتخاب میزبان آینده کمیته بین‌المللی المپیک، کوئینزلند را به عنوان نامزد برگزیده به رییس اجرایی این کمیته معرفی خواهد کرد.

روش سنتی ارایه پیشنهاد، که سیدنی در سال ۱۹۹۳ بر اساس آن موفق به کسب میزبانی شد، حالا با یک گروه کاری جایگزین شده که پیش از نهایی کردن پیشنهادش، با دولت‌های علاقه‌مند به میزبانی مذاکره می‌کند.

اگر، گزارش وب‌سایت یاد شده درست باشد و کوئینزلند به عنوان کاندیدای برگزیده معرفی شود، آنگاه کمیته بین‌المللی المپیک تصمیم می‌گیرد که یک دوره مذاکرات اختصاصی را با این ایالت آغاز کند.

کسب میزبانی المپیک ۲۰۳۲، برای کوئینزلند که تاکنون دو دوره میزبان مسابقات ایالت‌های همسود بوده، یک دستاورد ویژه محسوب می‌شود.

هزینه برگزاری بازی‌های المپیک در کوئیینزلند ۴٫۵ میلیارد دلار برآورد می‌شود. برآورد هزینه‌های برگزاری به دلیل امکان استفاده مجدد از اماکن و امکانات ورزشی مسابقات ورزشی ایالت‌های همسود سال ۲۰۱۸ که در این ایالت برگزار شد، کاهش یافته است.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , ورزشی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه