وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 20 April 2024
» اجتماعی » کمبود مواد غذایی در مناطق سیل‌زده استرالیا

تاریخ انتشار : 1397/11/17 - 13:26

کمبود مواد غذایی در مناطق سیل‌زده استرالیا

صدای استرالیا- نخست وزیر استرالیا سه‌شنبه از مناطق سیل زده ایالت شمالی "کویینزلند" که نگرانی‌ها مبنی بر کمبود غذا در آن هرج و مرج ایجاد کرده، بازدید کرد.

کمبود مواد غذایی در مناطق سیل‌زده استرالیا

صدای استرالیا- نخست وزیر استرالیا سه‌شنبه از مناطق سیل زده ایالت شمالی “کویینزلند” که نگرانی‌ها مبنی بر کمبود مواد غذایی در آن هرج و مرج ایجاد کرده، بازدید کرد.

 قفسه سوپرمارکت‌های سراسر مناطق سیل‌زده تقریباً خالی بوده و فروشگاه‌ها در پی مسدود شدن بسیاری از جاده‌های اصلی و تعطیلی فرودگاه “تاونزویل” در تلاش برای تأمین مواد غذایی مورد نیاز مردم هستند.

برخی از فروشگاه‌ها مواد غذایی را از راه آبی و با قایق به منطقه حمل کرده و برخی دیگر از راه هوایی آن را به شهر “کنز” برده و سپس با کامیون به شهر “تاونزویل” می‌رسانند.

بارندگی‌ها در مناطق سیل‌زده هنوز ادامه داشته و هیچ نشانه‌ای مبنی بر توقف آن‌ها مشاهده نشده است. در همین حین اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا و مقامات ارشد دولتی از مناطق سیل زده و افرادی که به دنبال این سیل بی‌خانمان شده‌اند، بازدید کرده‌اند.

موریسون در این بازدید بر حصول اطمینان از انجام بازسازی پس از این سیل و رسیدگی به مردم تاکید کرد. دولت استرالیا نیز اعلام کرده به مردمی که در این سیل فاجعه‌آمیز خسارت دیده‌اند، کمک خواهد کرد و مردم را به درخواست کمک‌های اضطراری از دولت تشویق کرد.

هشدارهای اصلی سیل همچنان در مناطق ساحلی شهر “تاونزویل” و نواحی اطراف آن که ۲۰ هزار خانه در آن در خطر هستند، باقی مانده است. صدها نفر از مردم منطقه نیز تاکنون به پناهگاه‌های آماده برای اقامت افراد سیل‌زده منتقل شده‌اند.

مقامات میزان خسارت وارد شده بر کویینزلند در پی سیل اخیر را صدها میلیون دلار برآورد کرده‌اند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که خطرات زیادی برای آن دسته از افرادی که بی‌خانمان شده‌اند، وجود دارد که در این میان می‌توان به مشاهده مارها و تمساح‌های زیادی در جریان‌های آب اشاره کرد.

کارشناسان هواشناسی اعلام کرده‌اند تا دیروز بارندگی‌ها کاهش نیافته و شاهد بارش‌های شدید و قابل توجهی در بخش‌های شمالی کویینزلند بوده‌ایم. به طوری که صبح دیروز در نواحی شمال غربی سواحل کویینزلند بیش از ۳۰۰ میلی متر بارندگی رخ داد.

طبق پیش‌بینی‌ها این بارندگی‌های شدید طی روزهای آینده ادامه خواهد داشت و به دلیل شدید و سنگین بودن بارش‌ها، میزان فرسایش در مناطق سیل‌زده نیز افزایش خواهد یافت.

این بارش‌ها تا به دیروز به حدی بوده که مقامات را در روز یک‌شنبه بر آن داشت تا سیل‌گیرهای سدها را به دلیل ترس از شکسته شدن آن‌ها باز کنند.

بنا بر گزارش سی ان ان، تاکنون دو نفر در این سیل‌ها مفقود شده‌اند که ترس آن می‌رود در جریان سیلاب غرق شده باشند. پلیس به همراه دوستان و خانواده آن‌ها به دنبال این افراد است.

اخبار مرتبط:

– باران بی سابقه و جاری شدن سیل در یکی از شهرهای کوئینزلند


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه