وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 4 May 2024
» اجتماعی » کمبود شدید واکسن گربه در استرالیا

تاریخ انتشار : 1402/09/10 - 1:24

کمبود شدید واکسن گربه در استرالیا

صدای استرالیا- کمبود شدید واکسن موجب نگرانی صنعت نگهداری و پرورش گربه در آستانه کریسمس شده است.


صدای استرالیا- کمبود شدید واکسن موجب نگرانی صنعت نگهداری و پرورش گربه در آستانه کریسمس شده است.

واکسن سالانه f3 که از گربه‌ها در برابر ویروس پاروا، ویروس هرپس گربه و کلسی‌ویروس گربه محافظت می‌کند، به شدت در کشور کمیاب شده و دامپزشکان از پاسخگویی به نیاز صاحبان این حیوانات خانگی ناتوان شده‌اند.

اندرو کپسیس، سرپرست دامپزشکی بیمارستان حیوانات لورت اسمیت در ملبورن گفت: کمبود این واکسن یک مشکل جهانی است و بعید است تا سال آینده این کمبود برطرف شود.

به گفته کپسیس، افزایش به سرپرستی گرفتن حیوانات خانگی در دوران همه‌گیری در کنار تمرکز کارخانه‌های واکسن‌سازی روی تولید واکسن کووید-۱۹ تولید واکسن گربه‌ها را به نصف کاهش داده است.

وی افزود: من بیش از ۲۰ سال است که دامپزشکم و این شدیدترین کمبودی است که به یاد دارم.

این دامپزشک گفت که به دلیل این کمبود، کلینیک او هر ماه واکسیناسیون ۲۰۰ گربه را عقب می‌اندازد و مجبور شده بچه گربه‌ها را که در معرض خطر آلودگی هستند، در اولویت قرار دهد.

دولت ویکتوریا در بیانیه‌ای با اعلام اینکه از کمبود واکسن برای گربه‌ها آگاه است، گفت: اما رفع این مشکلبر عهده شوراهای محلی است.

سخنگوی وزارت کشاورزی ویکتوریا گفت: ما تولید یا عرضه واکسن‌های گربه را مدیریت نمی‌کنیم، با این حال، تأمین‌کنندگان واکسن تأیید کرده‌اند که عرضه واکسن در اواخر امسال در دسترس خواهد بود و در اوایل سال ۲۰۲۴ نیز وضعیت به حالت عادی برمی‌گردد.

وی افزود: ما از شوراها می‌خواهیم که با همکاری پناهگاه‌ها و مراکز پرورش و نگهداری، تا زمان عادی شدن شرایط، جایگزین‌های مناسب را شناسایی کنند.

در همین حال، به گفته پیتر واکر، مالک مرکز نگهداری گربه Sophisticat در جنوب شرقی ملبورن، کمبود واکسن آثار منفی جدی برای کسب‌وکارها دارد.

وی گفت: کسب‌وکار ما یک تجارت فصلی است و کریسمس به دلیل سفرهای مردم، برای ما بسیار مهم است و نبود واکسن می‌تواند فصل مهم کسب درآمد را از ما بگیرد.

بر اساس دستورالعمل اداره مراکز نگهداری در ایالت ویکتوریا، تمامی سگ‌ها و گربه‌ها در ۱۲ ماهه پیش از ورود به این مراکز باید واکسینه شده باشند.

واکر از دولت درخواست کرد که با توجه به نبود واکسن تغییراتی در این دستورالعمل اعمال شود.

این در حالی است که در پی کمبود واکسن، دولت نیوساوت ولز مقررات مربوط به واکسیناسیون گربه‌ها را تسهیل کرده و مراکز نگهداری می‌توانند الزام واکسیناسیون یادآوری سالانه گربه‌های بالغ را تا اوایل سال ۲۰۲۴ اجرا نکنند.

منبع: شبکه خبری ای‌بی‌سی


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه