وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 3 May 2024
» اجتماعی » کمبود تخم‌مرغ در استرالیا؛ قفسه‌ها خالی

تاریخ انتشار : 1401/05/13 - 7:54

کمبود تخم‌مرغ در استرالیا؛ قفسه‌ها خالی

صدای استرالیا - تخم مرغ یکی دیگر از محصولات غذایی در استرالیاست که زنجیره تامین آن دچار مشکل شده و در نتیجه قفسه‌های سوپرمارکت‌ها خالی از آن شده‌اند.


صدای استرالیا – تخم مرغ یکی دیگر از محصولات غذایی در استرالیاست که زنجیره تامین آن دچار مشکل شده و در نتیجه قفسه‌های سوپرمارکت‌ها خالی از آن شده‌اند.

سخنگوی سوپرمارکت زنجیره‌ای وولورث در این خصوص گفت: کاهش تولید در تعدادی از مرغداری‌ها بر عرضه تخم مرغ در برخی از مناطق تاثیر گذاشته است. در نتیجه مشتریان ممکن است در حال حاضر با کاهش دسترسی به تخم مرغ مواجه شوند. ما در حال همکاری با تامین‌کنندگان برای افزایش دسترسی به این محصول در اسرع وقت هستیم.

سوپرمارکت زنجیره‌ای کولز از اواسط ماه جولای محدودیت خرید دو کارتن تخم مرغ را برای هر مشتری در نظر گرفته اما وولورث در حال حاضر محدودیتی در این زمینه ندارد.

برایان احمد یکی از مدیران اگ فارمرز استرالیا گفت: صنعت به اندازه کافی تخم مرغ تولید می‌کند تا نیاز مردم استرالیا را تامین کند. مشکل زنجیره تامین، دور شدن مشتریان از تخم مرغ‌های حاصل از مرغ‌های در قفس است.

طبق قوانینی که در سال ۲۰۱۸ اجرا شد، مرغ‌هایی که به صورت آزاد و خارج از قفس تخم مرغ تولید می‌کنند باید بتوانند حداقل هشت ساعت در روز در فضای باز پرسه بزنند. این بدان معناست که این مرغ‌ها در زمستان به دلیل هوای سردتر و ساعات روشنایی کمتر روز در تولید تخم مرغ با مشکل مواجه هستند.

آمارهای منتشر شده نشان می‌دهند که تقاضا برای تخم‌مرغ‌های حاصل از مرغ‌های آزاد افزایش چشمگیری داشته است به طوریکه ۵۰ درصد بازار تخم‌مرغ در استرالیا متعلق به این دسته است.

به گفته احمد اگر شرایط آب و هوایی بهتر شود، انتظار می‌رود که در ماه سپتامبر عرضه تخم مرغ در سوپرمارکت‌های بزرگ به سطح عادی بازگردد.

منبع: گاردین


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه