وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024
» اخبار » کلیک نکنید: هشدار اداره مالیات استرالیا درباره کلاهبرداری جدید

تاریخ انتشار : 1399/04/22 - 8:43

کلیک نکنید: هشدار اداره مالیات استرالیا درباره کلاهبرداری جدید

دفتر خدمات حسابداری ایتکس پلاس - اداره ماليات استراليا نسبت به انواع كلاهبرداري‌ها همزمان با آغاز فصل مالياتي هشدار داد. اين اداره به صورت ويژه نسبت به پیامک و ایمیل کلاهبرداری جدیدی هشدار داد که به ظاهر پیامک‌هایی رسمی و ارسال شده از اداره مالیات یا وب سایت myGOV هستند.


دفتر خدمات حسابداری ایتکس پلاس – اداره مالیات استرالیا نسبت به انواع کلاهبرداری‌ها همزمان با آغاز فصل مالیاتی هشدار داد. این اداره به صورت ویژه نسبت به پیامک و ایمیل کلاهبرداری جدیدی هشدار داد که به ظاهر پیامک‌هایی رسمی و ارسال شده از اداره مالیات یا وب سایت myGOV هستند.

در بیانیه اداره مالیات آمده است: این پیامک‌ها شبیه به پیامک‌ها یا ایمیل‌هایی هستند که توسط اداره مالیات و یا myGOV ارسال می‌شوند، اما تفاوت بزرگ میان آنها این است که پیامک‌ها یا ایمیل‌های واقعی حاوی لینک ورود به حساب کاربری myGOV نیستند. از این رو اداره مالیات از شهروندان درخواست می‌کند روی لینک‌های دسترسی به حساب کاربری که از طریق پیامک یا ایمیل دریافت می‌کنند کلیک نکرده و اطلاعات شخصی خود را از طریق این لینک‌ها در اختیار کلاهبرداران قرار ندهند.

به گفته اداره مالیات، به جای استفاده از این لینک‌ها، شهروندان باید به صورت مستقیم از وب‌سایت‌های اداره مالیات یا myGOV برای دسترسی به حساب‌های کاربری خود استفاده کنند.

همچنین به گفته این اداره، تمامی مراوداتی که شامل اطلاعات شخصی افراد، از جمله شماره پرونده مالیاتی آنها باشد، به صورت مستقیم به صندوق پیام‌های myGOV و نه ایمیل شخصی افراد ارسال خواهد شد. برای دسترسی ایمن‌تر به حساب myGOV افراد می‌توانند از گزینه دریافت پیامک امنیتی استفاده کنند.

اوایل ماه جاری، اداره مالیات استرالیا نسبت به افزایش تماس‌های تقلبی از سوی اداره مالیات به شهروندان هشدار داده بود، تماس‌هایی با هدف کلاهبرداری که به ظاهر توسط مسئولان مالیاتی برقرار می‌شدند.

درصورتی که ایمیلی یا پیامکی تقلبی از اداره مالیات یا myGOV دریافت کرده‌اید می‌توانید آنها را در آدرس‌های reportemailfraud@ato.gov.au و reportascam@servicesaustralia.gov.au گزارش کنید.


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه