وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اجتماعی » کلم به جای کاهو در کی‌اف‌سی؛ چه شد که قیمت کاهو به ۱۲ دلار رسید؟

تاریخ انتشار : 1401/03/21 - 6:15

کلم به جای کاهو در کی‌اف‌سی؛ چه شد که قیمت کاهو به ۱۲ دلار رسید؟

صدای استرالیا- استرالیا با بحران کاهو مواجه شده و قیمت یک سر کاهو به 12 دلار رسیده، تا جایی که کی‌اف‌سی هم اعلام کرده که در برگرهای خود، از کلم به جای کاهو استفاده می‌کند. اما دلیل این بحران چیست؟


صدای استرالیا- استرالیا با بحران کاهو مواجه شده و قیمت یک سر کاهو به ۱۲ دلار رسیده، تا جایی که کی‌اف‌سی هم اعلام کرده که در برگرهای خود، از کلم به جای کاهو استفاده می‌کند. اما دلیل این بحران چیست؟

دره لوکی‌یر در جنوب شرقی کوئینزلند، در ماه سپتامبر و برای دومین ماه پیاپی با سیل مواجه شد.

این در حالی است که بخش عمده‌ای از محصولات کشاورزی زمستانی استرالیا، از کاهو و سیب‌زمینی گرفته تا چغندر و کلم بروکلی و لوبیا و گوجه و فلفل دلمه‌ای، در این منطقه در جنوب غرب بریزبین کشت می‌شود و وقوع سیل‌های پی در پی، موجب کمبود شدید و افزایش قیمت این محصولات شده است.

علاوه بر اینها، قیمت توت‌فرنگی نیز به دلیل آب و هوای نامساعد در کوئینزلند به سه برابر رسیده و سیلاب‌های شمال نیوساوت‌ولز نیز موجب چهاربرابر شدن قیمت بلوبری شده است.

به گفته AUSVEG، گروه لابی کشاورزان استرالیا، سیلاب‌های دره لوکی‌یر، در کنار قیمت بالای سوخت و کود، به این معنی خواهد بود که قیمت مواد غذایی تازه در اکثر روزهای سال ۲۰۲۲ بالا بماند؛ زیرا سایر مناطق کشاورزی کشور نیز قادر به تامین تقاضا نیستند.

همین سیل‌ها هم موجب شده که به دلیل نامناسب بودن خاک‌های سطحی که برای کشت کاهوی سالادی مورد نیاز است، قیمت این محصول در سوپرمارکت‌ها به ۱۲ دلار برسد.

در همین حال، تورم نیز در حال رشد است که به نوبه خود، اثر مضاعفی روی افزایش قیمت میوه و سبزیجات در ماه‌های آینده خواهد گذاشت.

منبع: دیلی میل استرالیا


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه