وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024
» اجتماعی » کلز محدودیت فروش سیب‌زمینی منجمد را تمدید کرد

تاریخ انتشار : 1401/10/26 - 3:50

کلز محدودیت فروش سیب‌زمینی منجمد را تمدید کرد

صدای استرالیا– کلز تایید کرد که به دلیل تداوم مشکل کمبود سیب‌زمینی در استرالیا، به سیاست محدودیت خرید بسته‌های سیب‌زمینی […]

کلز محدودیت فروش سیب‌زمینی منجمد را تمدید کرد

صدای استرالیا– کلز تایید کرد که به دلیل تداوم مشکل کمبود سیب‌زمینی در استرالیا، به سیاست محدودیت خرید بسته‌های سیب‌زمینی منجمد ادامه می‌دهد.

بارندگی‌های شدید و جاری شدن سیل بر تولید سیب‌زمینی در استرالیا اثر منفی گذاشته و موجب افزایش ۲۵ درصدی قیمت عمده‌فروشی این محصول کشاورزی شده است.

در پی این شرایط، فروش بسته‌های سیب‌زمینی منجمد در فروشگاه‌های کلز محدود شده و به هر نفر حداکثر دو بسته فروخته می‌شود.

کلز این محدودیت را از روز ۱۵ دسامبر گذشته اعمال کرده و حالا گفته است که محدودیت مذکور فعلا برقرار خواهد بود.

سخنگوی کلز روز یکشنبه گفت: آب و هوای نامساعد در ایالت‌های شرقی بر عرضه برخی از محصولات سیب‌زمینی منجمد در سراسر صنعت تاثیر منفی گذاشته است. ما از مشتریان به خاطر صبرشان تشکر می‌کنیم و در عین حال در همکاری با تامین کنندگان، تلاش داریم تا اختلالات را به حداقل برسانیم.

وولورث، رقیب اصلی کلز، اما فروش سیب‌زمینی منجمد را بدون محدودیت ادامه خواهد داد. این شرکت امیدوار است که تا اواسط فوریه، مشکل عرضه سیب‌زمینی برطرف شود.

کمبود سیب‌زمینی بر سایر بخش‌های تجاری صنعت غذا نیز تاثیر گذاشته، به طوری که رستوران‌ها، به ویژه رستوران‌های «فیش‌ اند چیپس» مجبور شده‌اند چیپس‌ را با برش دستی سیب‌زمینی تهیه کنند یا کلا درهای خود را ببندند.

منبع: news.com.au


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه