وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ | Thursday 28 March 2024
» اجتماعی » کشف سس‌های چیلی حاوی مواد مخدر در استرالیا

تاریخ انتشار : 1398/08/10 - 8:26

کشف سس‌های چیلی حاوی مواد مخدر در استرالیا

صدای استرالیا– پلیس استرالیا از دستگیری چهار قاچاقچی خبر داد که سعی داشتند ۴۰۰ کیلوگرم ماده مخدر مت‌آمفتامین را در […]

کشف سس‌های چیلی حاوی مواد مخدر در استرالیا

صدای استرالیا– پلیس استرالیا از دستگیری چهار قاچاقچی خبر داد که سعی داشتند ۴۰۰ کیلوگرم ماده مخدر مت‌آمفتامین را در پوشش بطری‌های سس تند چیلی وارد این کشور کنند.

پلیس نیو ساوت ولز (NSW) استرالیا اعلام کرد این محموله که با کشتی از آمریکا به سیدنی فرستاده شده، شامل بطری‌های سس چیلی بوده است.

اما بررسی‌های نیروی مرزی استرالیا نشان داده این بطری‌ها حاوی مقادیر زیادی ماده مخدر مت‌آمفتامین بوده که ارزش مالی آن بالغ بر ۳۰۰ میلیون دلار استرالیا معادل ۲۰۸ میلیون دلار آمریکا برآورد شده است.

فرمانده امور جنایی استرالیا با پیچیده خواندن این تحقیقات اعلام کرده که مقصد این بطری‌ها یک آزمایشگاه زیرزمینی در سیدنی بود تا استخراج مت‌آمفتامین از سس‌ها را انجام دهند.

این بطری‌های سس متعلق به برندی مشهور و شناخته شده در سراسر دنیا با نام “Sriracha” بوده است.

پلیس استرالیا در این پرونده که چندین هفته پیش در این کشور گشوده شده، تاکنون چهار نفر را دستگیر کرده است. آخرین مظنون صبح روز پنج‌شنبه دستگیر شد.

به گفته پلیس این چهار نفر عضو اصلی شبکه قاچاق مواد مخدر بودند اما هنوز تحقیقات برای یافتن افراد دیگری که به این شبکه مافیایی مرتبط هستند، ادامه دارد.

بنا بر گزارش سی‌ان‌ان، این نخستین‌باری نیست که قاچاقچیان قصد داشته‌اند مواد مخدر را با جاساز کردن در اشیای گوناگون به استرالیا وارد کنند. پیش‌تر نیز پلیس این کشور مواد مخدر جاساز شده در گوی‌های برفی و بلندگوهای استریو را کشف کرده بود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط:

کشف مرسوله پستی شیشه‌ قبل از ارسال به استرالیا


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه