وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 5 May 2024
» اجتماعی » کشف راهی ارزان‌تر برای تولید داروی محبوب کاهش وزن

تاریخ انتشار : 1402/12/23 - 2:08

کشف راهی ارزان‌تر برای تولید داروی محبوب کاهش وزن

صدای استرالیا - محققان استرالیایی راهی ارزان‌تر و سریع‌تر برای تولید ماده اصلی داروی محبوب کاهش وزن اوزمپیک کشف کرده‌اند.


صدای استرالیا – محققان استرالیایی راهی ارزان‌تر و سریع‌تر برای تولید ماده اصلی داروی محبوب کاهش وزن اوزمپیک کشف کرده‌اند.

این داروی تزریقی برای درمان دیابت و کمک به کاهش وزن استفاده می‌شود زیرا اشتها را سرکوب می‌کند و در عین حال سطح انسولین را نیز افزایش می‌دهد.

این ترکیب – سماگلوتید – شبیه هورمونی است که پس از خوردن غذا ترشح می‌شود و باعث ایجاد احساس سیری می‌شود. اما ساخت سماگلوتید دشوار و پرهزینه است که منجر به کمبود عرضه جهانی در میان محبوبیت فزاینده آن می‌شود.

اکنون، دانشمندان مؤسسه فلوری در دانشگاه ملبورن نسخه مخصوص به خود از این ترکیب را ساخته‌اند که به ادعای آنها ساخت آن آسان تر و کم هزینه‌تر است.

پروفسور اختر حسین، محقق، گفت: ما به یک روش مصنوعی جدید رسیدیم که مراحل کمتری دارد و می‌توانیم آن را سریع‌تر و ارزان‌تر کنیم. این بسیار هیجان‌انگیز است. یک پیشرفت بزرگ در کاهش بالقوه کمبود عرضه جهانی.

اگرچه این ترکیب هنوز برای مرحله صنعتی‌سازی نهایی نشده است اما در صورت تائید نهایی می‌تواند تاثیر مهمی بر کمبود عرضه داروی کاهش وزن داشته باشد.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه