وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 24 April 2024
» اجتماعی » کشته شدن ۶ نفر از جمله ۲ افسر پلیس در جریان یک تیراندازی در کوئینزلند

تاریخ انتشار : 1401/09/22 - 8:55

کشته شدن ۶ نفر از جمله ۲ افسر پلیس در جریان یک تیراندازی در کوئینزلند

صدای استرالیا - در یک حادثه تیراندازی در ایالت کوئینزلند شش نفر از جمله دو مامور پلیس این ایالت جان خود را از دست دادند.


صدای استرالیا – در یک حادثه تیراندازی در ایالت کوئینزلند شش نفر از جمله دو مامور پلیس این ایالت جان خود را از دست دادند.

پلیس ایالت کوئینزلند در اطلاعیه‌ای در این خصوص اعلام کرد که این حادثه بعدازظهر روز دوشنبه در منطقه ویمبیلا در ۳۰۰ کیلومتری شمال‌غربی بریزبین رخ داده است.

به گفته پلیس، این دو مامور پلیس برای بررسی گزارشی در خصوص یک فرد گم‌شده به منطقه محل حادثه رفته بودند که توسط دو مجرم مسلح هدف تیراندازی قرار گرفتند.

پلیس گفت: در پی این حادثه ماموران بیشتری به همراه پشتیبانی هوایی به محل اعزام شدند و سه مجرم از جمله یک زن به ضرب گلوله کشته شدند.

در همین حال یک نفر از مردم عادی هم در جریان این تیراندازی کشته شد و دو افسر پلیس نیز پس از مجروحیت غیر شدید به بیمارستان منتقل شدند.

جنایت با اسلحه در استرالیا نسبتا نادر است زیرا پس از کشته شدن ۳۵ نفر توسط یک فرد مسلح در آوریل ۱۹۹۶ در یک کافه و مکان توریستی در پورت آرتور (زندان سابق دوران استعمار) در ایالت تاسمانی، استرالیا برخی از سخت‌گیرانه‌ترین قوانین اسلحه را در بین کشورهای جهان به اجرا درآورد.

رسانه‌های محلی گزارش دادند که افسران پلیس پس از گزارش یک فرد مفقود شده در نیوساوت‌ولز به نام ناتانیل ترین از این ملک بازدید کردند.

رسانه‎های محلی همچنین گزارش دادند که ناتانیل ترین ۴۶ ساله مدیر سابق یک مدرسه در نیوساوت‌ولز، برادرش گرت ترین و یک زن ناشناس مهاجمانی بودند که به ضرب گلوله پلیس کشته شدند. پلیس به طور رسمی هویت مجرمان مسلح را فاش نکرده است.

پلیس گفته که افسران پلیس کشته شده، متیو آرنولد ۲۶ ساله و ریچل مک‌کرو ۲۹ ساله بودند.

آنتونی آلبانیزی، نخست‌وزیر استرالیا این حادثه را وحشتناک و یک روز دلخراش برای خانواده‌ها و دوستان افسران پلیس کوئینزلند که در حین انجام وظیفه جان خود را از دست دادند، توصیف کرد.

کاتارینا کارول کمیسر پلیس کوئینزلند هم گفت که تلفات ناشی از این تیراندازی بزرگترین تلفات جانی است که پلیس این ایالت در یک حادثه در چند وقت اخیر متحمل شده است.

منبع: خبرگزاری رویترز


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه