وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 3 May 2024
» اجتماعی » کشته شدن ده‌ها کوالا در جزیره کانگورو

تاریخ انتشار : 1402/12/16 - 1:17

کشته شدن ده‌ها کوالا در جزیره کانگورو

صدای استرالیا - به گفته کارمندان سابق یک شرکت برداشت محصول و یک سازمان حفاظتی که سعی در نجات جانوران کیسه‌دار دارد، ده‌ها کوالا در حین قطع درختان در استرالیای جنوبی کشته یا مجروح شده یا مرده‌اند.


صدای استرالیا – به گفته کارمندان سابق یک شرکت برداشت محصول و یک سازمان حفاظتی که سعی در نجات جانوران کیسه‌دار دارد، ده‌ها کوالا در حین قطع درختان در استرالیای جنوبی کشته یا مجروح شده یا مرده‌اند.

کارمندان سابق این شرکت گفتند که تلاش کردند حداقل ۴۰ کوآلای مجروح را نجات دهند و حدود ۲۰ کوالا را دیدند که با پاکسازی مزارع در “جزیره کانگورو” برای مصارف کشاورزی، کشته شده بودند.

آنها جراحاتی از جمله شکستگی جمجمه، فک، بازوها و باسن را توصیف کردند. گاردین استرالیا عکس‌هایی از کوالاهای به شدت مجروح و کشته شده را دیده است که در این سایت گرفته شده است.

کوالاهای مجروح شده به “شبکه حیات وحش جزیره کانگورو” منتقل شدند، یک سازمان داوطلبانه که حیوانات مجروح و بیمار را نجات می‌دهد و بازپروری می‌کند. رئیس این شبکه، کیتی ولز، گفت که ۲۱ حیوان به دلیل شدت جراحات، باید کشته شوند.

ولز گفت: ما کوالاهایی داریم که به‌طور هفتگی به دلیل شیوه‌های چوب‌برداری، زخمی، آواره و کشته می‌شوند و از نبود دستورالعمل‌های دولتی در این زمینه ناامید و شگفت‌زده هستیم.

کارمندان سابق که خواستند نامشان فاش نشود، ادعا کردند که به نظر می‌رسید برخی از کارگران شرکت گاهی دستورالعمل‌ها را برای ترک درخت‌هایی که با نوار چسب علامت‌گذاری شده بودند تا نشان دهند کوالا‌ها بر روی آنها هستند، نادیده می‌گرفتند.

یکی از کارمندان سابق گفت: دروگرها قرار بود بر اساس مقررات هشت درخت را در اطراف درختی که حاوی یک کوالا بود رها کنند، اما بسیاری از کوالاها در حالی که درختان دارای نوار چسب قطع شده بودند، رها شده بر روی زمین در حال مرگ بودند. مقامات باید برای جلوگیری از این اتفاق وارد عمل شوند. من عاشق حیوانات هستم و دیدن آنها در حال رنج کشیدن بسیار ناراحت کننده بود.

یکی دیگر از کارمندان سابق ادعا کرد  تعداد کوالاهای کشته شده ممکن است بیشتر از آن چیزی باشد که آنها دیده بودند.

گروه کسب و کار کشاورزی استرالیا که با مالکان زمین Kiland Ltd برای مدیریت زمین مزرعه قرارداد بسته بود، گفته که آنها زمین را “طبق رویه‌های توافق شده مدیریت زیست محیطی زمین” پاکسازی کرده‌اند. یکی از سخنگویان شرکت گفت که این شرکت “متعهد به سرپرستی مسئولانه محیط زیست” است و “روش‌هایی در رابطه با رفاه حیات وحش محلی جزیره کانگورو، از جمله کوالاها” دارد.

کوالاها یک موضوع بحث برانگیز در جزیره کانگارو هستند. کیسه‌داران در نیو ساوت ولز، کوئینزلند و ACT در معرض انقراض قرار دارند، اما در استرالیای جنوبی نه. برخی از مردم محلی جزیره کانگورو آن را یک آفت می‌دانند.

منبع: گاردین


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه