وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اجتماعی » کتاب‌ها را کنار بگذارید/ کارگران استرالیایی تا ۱ میلیون دلار بیشتر از تحصیل‌کرده‌ها درآمد دارند

تاریخ انتشار : 1398/04/10 - 19:06

کتاب‌ها را کنار بگذارید/ کارگران استرالیایی تا ۱ میلیون دلار بیشتر از تحصیل‌کرده‌ها درآمد دارند

صدای استرالیا- مقایسه جدید درآمد افراد تحصیل کرده و کارگرانی که در استرالیا به Tradies معروف هستند، ممکن است شما را به کنار گذاشتن کتاب و به دست گرفتن دریل و دیگر ابزارآلات تشویق کند.

کارگران استرالیایی تا 1 میلیون دلار بیشتر از تحصیل‌کرده‌ها درآمد دارند

صدای استرالیا- مقایسه جدید درآمد افراد تحصیل کرده و کارگرانی که در استرالیا به Tradies معروف هستند، ممکن است شما را به کنار گذاشتن کتاب و به دست گرفتن دریل و دیگر ابزارآلات تشویق کند.

اطلاعاتی که از مقایسه حقوق کارگران و افراد تحصیل کرده به دست آمده، نشان می‌دهد افرادی که بجای تحصیل در دانشگاه به سراغ یادگیری مشاغل دیگر رفته‌اند می‌توانند در طول عمر کاری خود تا یک میلیون دلار بیشتر درآمد کسب کنند.

نتایج این تحقیق ممکن است این امر را منتقل کند که بهتر است بجای کتاب خواندن دریل در دست بگیریم.

اطلاعاتی که در وب سایت دولتی Job Outlook قرار گرفته نشان می‌دهد کارگرانی که دوره‌های کارآموزی را گذرانده و یا مدارک فنی و حرفه‌ای (VET ) را اخذ کرده‌اند، می‌توانند بطور چشمگیری پولدارتر از کسانی باشند که تحصیلات دانشگاهی داشته و با مدرک دانشگاهی مشغول به کار شده‌اند.

بر اساس اطلاعات موجود در این وب سایت، انتظار می‌رود منابع انسانی با تحصیلات دانشگاهی در طول ۴۰ سال عمر کاری خود ۲ میلیون و ۷۸۰ هزار دلار درآمد داشته باشند این مورد در خصوص متخصصان تبلیغات و حسابداران می‌تواند به ۲ میلیون و ۹۱۰ هزار دلار برسد.

اما کارگران صنعت فولاد با مدرک VET می‌توانند در این مدت ۳ میلیون و ۱۵۰ هزار دلار درآمد داشته باشند و درآمد یک برق‌کار ۲ میلیون و ۹۱۰ هزار دلار برآورد شده است و همچنین یک فلزکار ۳ میلیون و ۱۲۰ هزار دلار می‌تواند درآمد داشته باشد.

علاوه بر این، کارگران چیزی به نام بازپرداخت وام‌های دانشجویی (HECS) ندارند و نیازی نیست در این مورد نگران باشند.

تحقیقاتی که توسط «مارک مک‎کریندل» جمیعت شناس اجتماعی، در این مورد انجام شده، یافته های بالا را تائید می کند. تحقیقات مک‎کریندل نشان می‌دهد افرادی که داری تحصیلات دانشگاهی هستند احتمال بالایی دارد که بیکار شوند.

مک‎کریندل در تحقیقات خود به این نتیجه رسیده که از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۴ میزان حضور افراد دارای مدارک دانشگاهی در مشاغل تمام وقت از ۸۶ درصد به ۶۸ درصد رسیده است. این یافته‌ها نشان می‌دهد که دانشگاه‌ها در تشخیص اینکه بازار کار و کارفرمایان به چه چیزی نیاز دارند شکست خورده‌اند.

کارگران استرالیایی تا 1 میلیون دلار بیشتر از تحصیل‌کرده‌ها درآمد دارند

در مقام مقایسه میزان حضور دارندگان مدارک فنی و حرفه‌ای در مشاغل تمام وقت البته بعد از پشت سر گذاشتن دوره ۷۸ درصد و در صورت رفتن به دوره‌های کارآموزی ۸۲ درصد است.

اطلاعات ارائه شده توسط آژانس استخدامی Withyouandme نیز نشان می‌دهد که تحصیلات دانشگاهی می‌تواند منجر به بیکاری و از دست دادن تولید ملی شود. این گزارش می‌گوید افرادی که شغل آنها با توانایی‌هایشان همخوانی ندارد همواره در معرض از دست دادن یا رها کردن شغل خود هستند.

نتایج تحقیقات همچنین نشان می‌دهد که تعداد افراد دارای تحصیلات دانشگاهی در هر صنعتی بیشتر از تعداد مشاغلی است که در آن بخش ایجاد می‌شود و همین امر شانس داشتن کار برای دانشگاهیان را دشوار می‌کند.

بسیاری از استرالیایی‌هایی که داری مدرک لیسانس هستند در حال سرو آبجو در میکده‌ها و یا کار در فروشگاه‌ها یعنی مشاغلی که ارتباطی با تحصیلات و مدرک آنها ندارد، هستند.

گزارشی که توسط Skilling Australia منتشر شده نیز می‌گوید که میزان ترک تحصیل در میان دانشگاهیان بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۳ میلادی ۲۶٫۴ درصد بوده و میزان عدم پرداخت وام‌های دانشجویی نیز به دلیل عدم اشتغال دانشجویان نیز ۲۱٫۸ درصد بوده است.

بر اساس گفته‌های کارشناسان، کارفرمایان بیشتر خواهان جذب افرادی هستند که داری مهارت‌های واقعی، رزومه کاری و آمادگی اشتغال هستند، موضوعی که افرادی که به تازگی از دانشگاه مدرک می‌گیرند فاقد آن هستند.

اطلاعات نشان می‌دهد که تعداد استرالیایی‌هایی که میزان اقساط بدهی دانشگاهی آنها بالای ۵۰ هزار دلار بوده در سال ۲۰۱۷-۲۰۱۸ به ۲۰۸ هزار و ۱۴۶ نفر رسیده در حالیکه تعداد آنها در سال ۲۰۱۶-۲۰۱۷ میلادی ۱۵۹ هزار و ۴۷۵ نفر بوده است.

منبع: دیلی میل استرالیا


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , اقتصادی , دانستنی های استرالیا , زندگی در استرالیا , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه