وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ | Tuesday 16 April 2024
» اخبار » کاهش ۵۳ هزار دلاری متوسط قیمت مسکن در استرالیا

تاریخ انتشار : 1401/09/11 - 6:08

کاهش ۵۳ هزار دلاری متوسط قیمت مسکن در استرالیا

صدای استرالیا– قیمت ملک در استرالیا در ماه نوامبر، برای هفتمین ماه متوالی با کاهش مواجه بود و اکنون ۷ […]

پیش‌بینی افت قیمت مسکن در استرالیا در سال 2023

صدای استرالیا– قیمت ملک در استرالیا در ماه نوامبر، برای هفتمین ماه متوالی با کاهش مواجه بود و اکنون ۷ درصد پایین‌تر از اوج ثبت شده در آوریل ۲۰۲۲ است.

شاخص ملی ارزش مسکن (HVI) شرکت کرلاجیک نشان می‌هد که قیمت ملک در ماه نوامبر یک درصد کاهش یافته و قیمت مسکن به طور میانگین با ۵۳۴۰۰ دلار افت مواجه شده است.

البته این کاهش قیمت در شرایطی اتفاق افتاده که در دوره اوج‌گیری قیمت‌ها در سطح ملی، ۲۸٫۶ درصد به قیمت مسکن افزوده شده و ارزش یک خانه متوسط به طور متوسط ۱۷۰ هزار و ۷۰۰ دلار بالا رفته بود.

از سوی دیگر، با وجود تدارم روند کاهشی، افت قیمت‌ها به تدریج کند شده است. در ماه آگوست شاخص ملی ارزش مسکن ۱٫۶ درصد افت کرده بود اما در ماه نوامبر این افت به یک درصد رسیده است.

به گفته تیم لاولس، مدیر تحقیقات کرلاجیک، کند شدن روند افت قیمت‌ها عمدتا به بازارهای سیدنی و ملبورن مربوط است؛ اما این روند در پایتخت‌های کوچک‌تر و بازارهای غیر پایتختی نیز مشاهده می‌شود.

سه ماه پیش، نرخ ماهانه کاهش ارزش مسکن در سیدنی ۲٫۳ درصد بود اما به گفته لاولس، این نرخ اکنون به ۱٫۳ درصد رسیده است.

کاهش ارزش مسکن در ماه ژوییه نیز در ملبورن ۱٫۵ درصد بود که هم اکنون تقریبا به نصف (۸ دهم درصد) رسیده است.

لاولس گفت: علی‌رغم اینکه به نظر می‌رسد روند کاهش قیمت ملک کند شده؛ اما ممکن است باز هم این روند سرعت بگیرد؛ به ویژه اگر چرخه افزایش نرخ بهره بیش از حد انتظار ادامه پیدا بکند.

اما اگرچه قیمت ملک به طور کلی کاهش یافته است، در سطح محلی، برخی از حومه‌ها شاهد افزایش قیمت گسترده در سال جاری بوده‌اند.

منبع: یاهو


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه