وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 19 April 2024
» اجتماعی » کاهش مصرف مواد مخدر در استرالیا؛ سیدنی رکورددار مصرف کوکائین

تاریخ انتشار : 1401/12/27 - 4:45

کاهش مصرف مواد مخدر در استرالیا؛ سیدنی رکورددار مصرف کوکائین

صدای استرالیا - براساس آخرین یافته‌های برنامه ملی نظارت بر مواد مخدر موجود در فاضلاب، مجموع استفاده از مواد مخدر غیرقانونی در استرالیا در سال منتهی به آگوست سال گذشته تا حدود ۱۰ درصد کاهش یافت.


صدای استرالیا – براساس آخرین یافته‌های یک برنامه ملی، مجموع استفاده از مواد مخدر غیرقانونی در استرالیا در سال منتهی به آگوست سال گذشته تا حدود ۱۰ درصد کاهش یافت.

کمیسیون اطلاعات جنایی استرالیا (ACIC) اعلام کرد نتایج مطالعه اخیر نشان می دهد که استرالیایی‌ها در دوره ۱۲ ماهه یادشده بیش از ۱۴ تن متیل آمفتامین (آیس)، کوکائین، MDMA و هروئین به ارزش تقریبی ۱۰ میلیارد دلار  مصرف کردند.

این مطالعه که با اندازه گیری مواد مخدر موجود در فاضلاب انجام شده، نشان داد که سیدنی در بین پایتخت‌های ایالت‌های استرالیا، بیشترین مصرف کوکائین و دومین مصرف بالای MDMA را در آوریل ۲۰۲۲ داشت. ملبورن در بین پایتخت‌های استرالیا بیشترین مصرف MDMA و ساکنان حومه استرالیای جنوبی بیشترین مصرف MDMA را در کل استرالیا داشتند.

همچنین حومه کوئینزلند بیشترین مصرف کتامین را داشت. آدلاید در بین پایتخت‌های استرالیا بیشترین مصرف آیس و هوبارت بیشترین مصرف اکسی کدون را داشت. قلمرو شمالی هم بیشترین مصرف الکل را در تمام استرالیا داشت.

به طور کلی، داده‌های ACIC نشان داد که مصرف کوکائین، کتامین و هروئین در پایتخت‌های استرالیا و مصرف الکل، نیکوتین، آیس و MDMA در مناطق حومه‌ای بیشتر بود.

مت ریپون مدیر ACIC گفت: مصرف مواد مخدر برآورد شده نگران‌کننده است، هم از نظر هزینه اقتصادی – هزینه واقعی صرف شده برای خرید مواد مخدر – و هم هزینه برای جامعه – از طریق خشونت، آسیب‌های جاده‌ای، سرقت، بیماری، جراحت و مرگ‌ومیر ناشی از مصرف مواد مخدر غیرقانونی. یافته‌ها نشان می‌دهد که متیل آمفتامین همچنان پرمصرف‌ترین محرک غیرقانونی در استرالیا است. همچنین شاهد کاهش مصرف کوکائین در سطح ملی بودیم.

میزان پایین مصرف کوکائین در درجه اول به دلیل کشفیات و شناسایی‌های پلیس بوده که عرضه را محدود کرد زیرا مدرک ملموسی مبنی بر کاهش تقاضا وجود ندارد.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه