وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اجتماعی » کانتاس مقررات ماسک اجباری برای بعضی از پروازها را لغو می‌کند

تاریخ انتشار : 1401/03/26 - 9:20

کانتاس مقررات ماسک اجباری برای بعضی از پروازها را لغو می‌کند

صدای استرالیا- شرکت هواپیمایی کانتاس قصد دارد به مسافران برخی پروازهای بین‌المللی اجازه ورود بدون ماسک به هواپیما را بدهد؛ البته زدن ماسک در پروازهای داخلی این شرکت همچنان اجباری خواهد بود.

«کانتاس» استفاده از واکسن کرونا را اجباری می‌کند

صدای استرالیا- شرکت هواپیمایی کانتاس قصد دارد به مسافران برخی پروازهای بین‌المللی اجازه ورود بدون ماسک به هواپیما را بدهد؛ البته زدن ماسک در پروازهای داخلی این شرکت همچنان اجباری خواهد بود.

دیروز و پس از دریافت توصیه کمیته اصلی حفاظت سلامت استرالیا، اعلام شد که از روز شنبه، زدن ماسک در پایانه‌های فرودگاهی الزامی نخواهد بود. طبق این توصیه‌نامه، مسافران هنوز باید در تمامی پروازها ماسک بزنند. هرچند که کمیته مذکور اعلام کرد که در آینده و بر اساس شرایط، توصیه‌های خود را به روز خواهد کرد.

کانتاس با استقبال از توصیه‌های کمیته حفاظت سلامت، خواستار برداشتن قدم بعدی و حذف ماسک در تمامی پروازها شد.

این شرکت در بیانه‌ای نوشت: بررسی‌های جهانی نشان می‌دهد که به دلیل گردش و تازه‌شدن مداوم هوا و همچنین رو به جلو بودن جهت صندلی‌ها و استفاده از فیلترهای HEPA که تا ۹۹ درصد از ذرات معلق در هوا را جذب می‌کنند، خطر انتقال درون کابین هواپیما بسیار پایین است.

این شرکت افزود: گروه کانتاس تصمیم دارد که به زودی، سیاست ماسک درون هواپیما را برای پروازهای بین‌المللی، مطابق با مقررات کشور مقصد تغییر دهد.

در پروازهای به مقصد آمریکا، انگلستان و اروپا، زدن ماسک اجباری نیست و کانتاس نیز قصد دارد در پروازهای خود به مقاصد مذکور، اجبار زدن ماسک را لغو کند.

البته، مقررات مربوط به ماسک در کشورهای مختلف، فرق می‌کند و به این ترتیب، ممکن است مسافران مجبور باشند در بخشی از سفر خود ماسک بزنند.

کانتاس تایید کرد که این دوگانگی مقررات، به ویژه در پروازهای ترانزیتی ممکن است مشتریان‌اش را سردرگم کند، خواستار یکسان‌سازی مقررات در کشورهای مختلف شده است.

کانتاس اعلام کرد: ما همچنان در تمامی پروازها به ارایه ماسک خواهیم پرداخت و صرف‌نظر از مقررات کشور مقصد، از اینکه مشتریان در طول پرواز ماسک بزنند استقبال خواهیم کرد.

این شرکت اعلام کرده که به همراه داشتن مدارک واکسیناسیون، برای تمامی مسافران‌ بین‌المللی همچنان الزامی است.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه