وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 19 April 2024
» اخبار » کارگر استرالیایی اضافه پرداخت حقوقش را برگرداند

تاریخ انتشار : 1397/06/07 - 11:10

کارگر استرالیایی اضافه پرداخت حقوقش را برگرداند

صدای استرالیا- برای یک کارگر در استرالیا بیش از صد برابر حقوق معمولش پرداخت شده است. دلیلش هم اشتباه در علامت ممیز بوده است.

کارگر استرالیایی اضافه پرداخت حقوقش را برگرداند

صدای استرالیا– برای یک کارگر در استرالیا بیش از صد برابر حقوق معمولش پرداخت شده است. دلیلش هم اشتباه در علامت ممیز بوده است.

به حساب بانکی این کارگر به جای چهار هزار و ۹۲۱ ممیز ۷۶ دلار استرالیا که حقوق معمولش بوده است، ۴۹۲ هزار و ۱۷۶ دلار استرالیا(معادل حدود ۳۶۱ هزار دلار آمریکا) واریز شده است.

در گزارش اداره حسابرسی عمومی قلمرو شمالی استرالیا به پارلمان این کشور، این اشتباه، خطای انسانی خوانده شده است.

اما این کارگر که در یک منطقه دورافتاده در قلمرو شمالی زندگی می‌کند، به وسوسه‌اش تن در نداده و اضافه‌پرداخت را برگردانده است.

در گزارش اداره حسابرسی عمومی آمده که بازپرداخت این مبلغ چهار هفته بعد از پرداخت آن انجام شده و دلیل این تاخیر دور بودن محل زندگی این کارگر از بانک بوده است.

در این گزارش دو مورد خطای انسانی عامل این اشتباه دانسته شده است؛ وارد کردن اعداد نادرست و جدی نگرفتن هشداری که سیستم پرداخت‌ها پس از آن تولید کرده است.

بنا به گزارش اداره حسابرسی، این یکی از ۷۴۳ مورد اضافه‌پرداخت‌هایی بوده که بین ژوئیه ۲۰۱۷ و ژانویه ۲۰۱۸ از سوی اداره‌های دولتی قلمرو شمالی انجام شده است.

از این میان ۷۶۷ هزار دلار آن تا کنون برگردانده نشده است.

اداره خدمات شرکت‌ها و اطلاعات استرالیا گفته است که اضافه‌پرداخت‌ها حدود دو دهم درصد از مجموع بیش از یک میلیون دلار پرداخت‌های حقوق و دستمزد سالانه قلمرو شمالی را تشکیل می‌دهد.

این اداره همچنین گفته که سیستم‌های پیشرفته متعددی را به کار گرفته تا از این اضافه‌پرداخت‌های هنگفت جلوگیری شود.

منبع: بی بی سی


برچسب ها : ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه