وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 3 May 2024
» اجتماعی » کارشناسان: شیوع کووید در کشتی کروز مجستیک پرنسس نگران‌کننده نیست

تاریخ انتشار : 1401/08/22 - 10:35

کارشناسان: شیوع کووید در کشتی کروز مجستیک پرنسس نگران‌کننده نیست

صدای استرالیا– متخصصان همه‌گیری‌شناسی می‌گویند بعید است که ۸۰۰ مسافر کرونا مثبتی که آخر این هفته در سیدنی از کشتی […]

کارشناسان: شیوع کووید در کشتی کروز مجستیک پرنسس نگران‌کننده نیست

صدای استرالیا– متخصصان همه‌گیری‌شناسی می‌گویند بعید است که ۸۰۰ مسافر کرونا مثبتی که آخر این هفته در سیدنی از کشتی پیدا شدند، تاثیری بر تعداد موارد ابتلا در این ایالت گذاشته باشند؛ زیرا با ورود استرالیا به موج جدید شیوع اومیکرون، هم اکنون تعدادی از افراد درون کشور به این بیماری مبتلا هستند.

پس از شیوع کووید-۱۹ در کشتی کروز «مجستیک پرنسس» روز شنبه مسافران این کشتی با حضور دوربین‌های تلویزیونی و در حالی که ماسک به صورت داشتند، وارد ترمینال مسافران ورودی شدند.

۳۳۰۰ میهمان و ۱۳۰۰ نفر خدمه این کشتی در یک سفر دریایی ۱۲ روزه به نیوزیلند سفر کرده بودند.

وزارت بهداشت نیوساوت‌ولز سطح خطر کووید-۱۹ این کشتی را «سطح ۳» ارزیابی کرده است. این بالاترین سطح خطر مربوط به کشتی‌هایی با بیش از ۱۰ نفر سرنشین با تست مثبت کرونا است.

سخنگوی این وزارتخانه تأیید کرد که این اولین کشتی تفریحی ورودی به سیدنی با شیوع سطح ۳ است.

مارگریت فیتزجرالد، مدیر شرکت کارناوال استرالیا که «پرنسس کروز» یکی از زیرمجموعه‌های آن است، گفت که  همه موارد ابتلا در مجستیک  پرینسس یا بدون علامت بودند یا علائم خفیف داشتند. دو مسافر این کشتی با آمبولانس به بیمارستان منتقل شده‌اند که البته ارتباطی با ابتلا به کووید نداشته است.

استوارت آلیسون، معاون ارشد شرکت Princess Cruises Asia Pacificنیز گفت که همه مهمانان این کشتی در ۲۴ ساعت گذشته تست فوری آنتی ژن انجام داده‌اند و کسانی که نتیجه تست منفی داشتند ابتدا از کشتی پیاده شده‌اند.

این صحنه‌ها یادآور ورود کشتی پرنسس روبی به سیدنی در مارس ۲۰۲۰ بود. شیوع کووید در این کشتی منجر به ابتلای حدود ۹۰۰ نفر و مرگ ۲۸ نفر شد.

اما مورد کشتی پرنسس روبی پیش از آغاز واکسیناسیون و ایجاد ایمنی عمومی در برابر بیماری رخ داد. به همین دلیل کارشناسان همه‌گیری‌شناسی می‌گویند که نباید بابت شیوع بیماری در پرنسس مجستیک نگران بود. از سوی دیگر، هفته گذشته در نیوساوت‌ولز ۱۹۸۰۰ مورد جدید ابتلا به کووید-۱۹ گزارش شده و ۸۰۰ مسافر کرونا مثبت این کشتی، تنها کسر کوچکی از افراد مبتلا در این ایالت است که تاثیری بر میزان شیوع بیماری نمی‌گذارد.

منبع: سیدنی مورنینگ هرالدز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه