وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 28 April 2024
» اخبار » کارشناسان توضیح می‌دهند: اکنون بهترین زمان خرید مسکن در استرالیاست

تاریخ انتشار : 1401/05/02 - 6:47

کارشناسان توضیح می‌دهند: اکنون بهترین زمان خرید مسکن در استرالیاست

صدای استرالیا– دو پنجم املاک در استرالیا، ارزش‌شان نسبت به سه ماه قبل پایین آمده و این نشانه‌ای است مبنی […]

کارشناسان توضیح می‌دهند: اکنون بهترین زمان خرید مسکن در استرالیاست

صدای استرالیا– دو پنجم املاک در استرالیا، ارزش‌شان نسبت به سه ماه قبل پایین آمده و این نشانه‌ای است مبنی بر اینکه بالاخره بازار ملتهب دوران همه‌گیری به آرامش نزدیک می‌شود.

اما به گفته لوید اج، مشاور املاک و بنیان‌گذار شرکت Property Professionals با توجه به برنامه بانک مرکزی برای افزایش دوباره نرخ بهره در ماه آگوست، به افرادی که می‌خواهند از فرصت پایین بودن قیمت مسکن برای خرید استفاده کنند، توصیه می‌شود که هرچه سریع‌تر دست به کار شوند.

وی گفت: اگر کسی در این لحظه پیش‌تاییدیه وام‌اش را دریافت کرده باشد، به نظر من باید فورا برای خرید اقدام کند؛ زیرا در دو ماه آینده، بازار باز هم تحت تاثیر نرخ بهره شاهد رشد قیمت‌ها خواهد بود.

همچنین بر اساس داده‌های تحلیلگران کرلاجیک، رکود در بازار مسکن به دلیل افزایش متوالی نرخ بهره، رشد تورم و تضعیف اعتماد مصرف‌کنندگان تشدید شده است.

این داده‌ها نشان می‌دهد که نزدیک به ۴۲ درصد خانه‌ها و واحدهای آپارتمانی در سراسر استرالیا، در سه ماهه دوم سال شاهد کاهش ارزش بوده‌اند. این رقم در سه ماهه اول سال ۲۴ درصد بوده است.

گزارش کرلاجیک حاکی است که قیمت املاک در کل کشور ۲ دهم درصد کاهش داشته؛ در حالی که میزان کاهش قیمت خانه در سیدنی ۳ درصد و واحد آپارتمانی در این شهر ۲٫۱ درصد بوده است.

در عین حال، با توجه به اینکه احتمالا بانک مرکزی در جلسه آینده خود در ماه آگوست و با توجه به نرخ تورم، درصدد افزایش مجدد نرخ بهره برمی‌آید، فرصت کنونی بهترین زمان خرید پیش از رشد احتمالی دوباره قیمت‌ها محسوب می‌شود.

 

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه