وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 20 April 2024
» اخبار » چگونه یک صندوق بازنشستگی مناسب انتخاب کنیم

تاریخ انتشار : 1400/07/07 - 5:40

چگونه یک صندوق بازنشستگی مناسب انتخاب کنیم

صدای استرالیا- یافتن یک صندوق بازنشستگی یا سوپر فاند مناسب، تصمیمی کاملا شخصی است که بنا به نیازهای هر شخص باید اتخاذ شود.


صدای استرالیا- یافتن یک صندوق بازنشستگی یا سوپر فاند مناسب، تصمیمی کاملا شخصی است که بنا به نیازهای هر شخص باید اتخاذ شود.

در ادامه ۵ عامل مهم را معرفی می‌کنیم که در مقایسه بین صندوق‌های مختلف به شما کمک خواهد کرد.

۱- بازدهی قوی بلند مدت

ذخیره بازنشستگی یک سرمایه‌گذاری بلندمدت است؛ بنابراین منطقی است که عملکرد صندوق‌های مختلف را در بازه‌ای بلندمدت‌تر، مثلا ۱۰ یا ۱۵ سال مقایسه کنید. البته حواس‌تان باشد در زمان مقایسه، دوره‌ای مشخص از زمان و گزینه‌های سرمایه‌گذاری مشابه را بررسی کنید.

۲- هزینه‌های رقابتی

تمامی صندوق‌های سرمایه‌گذاری، از شما هزینه‌ای دریافت می‌کنند. اما نحوه محاسبه هزینه‌ها و نوع هزینه‌های دریافتی، بین صندوق‌ها متفاوت است.

اگر صندوقی عملکرد و بازدهی قوی دارد، لزومی ندارد که حتما سراغ پایین‌ترین هزینه‌ها بروید؛ اما باید هزینه‌ها را بررسی کنید و مطمئن شوید که رقابتی‌اند و در مقایسه با سایر صندوق‌ها، بیش از حد بالا نیستند.

۳- رویکرد سرمایه‌گذاری اخلاقی

به این فکر کنید که چه مسایلی برای شما مهم است و می‌خواهید ذخیره بازنشستگی شما چگونه سرمایه‌گذاری شود. آیا صندوق مورد نظر، پول شما را در تنباکو سرمایه‌گذاری می‌کند یا زغال‌سنگ؟ آیا سرمایه‌گذاری‌هایش را در زمینه‌های دوست‌دار محیط زیست انجام می‌دهد؟ آیا رویکرد مسوولانه سرمایه‌گذاری‌های صندوق به طور مستقل تایید شده است؟

۴- راهبرد سرمایه‌گذاری

بررسی کنید که صندوق مورد نظر، در بلندمدت با چه راهبردی اقدام به سرمایه‌گذاری می‌کند و اطمینان حاصل کنید که با آن رویکرد موافقید. برخی از صندوق‌ها ترکیب سرمایه‌گذاری‌های شما را بسته به سن‌وسال‌تان تغییر می‌دهند. به این ترتیب، وقتی جوان‌تر هستید، روی رشد سرمایه‌گذاری و زمانی که سن‌تان بالاتر می‌رود، روی مدیریت ریسک تمرکز می‌کنند. صندوق دیگری ممکن است از رویکرد تنوع سرمایه‌گذاری و ایجاد سبد متنوع‌تر استفاده کند؛ به این ترتیب شما فقط متکی به یک نوع سرمایه‌گذاری نخواهید بود و ریسک‌تان پایین‌تر می‌آید.

راهبرد سرمایه‌گذاری هرچه که باشد، در نظر داشته باشید صندوق‌هایی که بازدهی  طولانی‌مدت‌تر قوی با ریسک منفی در بازارهای ناپایدار ارایه می‌دهند، بهترین خروجی را در بلندمدت برای شما خواهند داشت.

۵- گزینه‌های بیمه

اغلب صندوق‌های بازنشستگی، شامل بیمه عمر، بیمه معلولیت دایم و کامل و بیمه حمایت از درآمد هستند. اگر پوشش بیمه‌ای از طریق صندوق بازنشستگی برای شما مهم است، این بیمه‌ها و میزان پرداختی آنها را با هم مقایسه کنید.

در نهایت بار دیگر باید تاکید کنیم که وضعیت هر فردی مختص خود اوست و در این مطلب، اهداف، وضعیت مالی یا نیازهای شما در نظر گرفته نشده است. بنابراین، پیش از اتخاذ تصمیم درباره پیوستن به یک صندوق بازنشستگی، بهتر است، بیانیه افشای محصول (PDS) آن صندوق را به دقت مطالعه کنید و با در نظرگرفتن شرایط خود، انتخاب مناسب را انجام دهید.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی , دانستنی های استرالیا , زندگی در استرالیا , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه