وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Monday 6 May 2024
» اجتماعی » چگونه خورشید گرفتگی نادر ۲۰ آوریل را ببینیم؟

تاریخ انتشار : 1402/01/25 - 7:45

چگونه خورشید گرفتگی نادر ۲۰ آوریل را ببینیم؟

صدای استرالیا - استرالیای غربی هفته آینده با خورشید گرفتگی نادری مواجه خواهد شد. رویدادی که این ایالت از سال ۱۹۷۴ تاکنون شاهد آن نبوده است.


صدای استرالیا – استرالیای غربی هفته آینده با خورشید گرفتگی نادری مواجه خواهد شد. رویدادی که این ایالت از سال ۱۹۷۴ تاکنون شاهد آن نبوده است.

خورشید در روز ۲۰ آوریل در ساعت ۱۱:۲۹ صبح به وقت استاندارد غرب استرالیا (AWST) بر فراز نینگالو، ۱۲۰۰ کیلومتری شمال پرت به طور کامل در پشت ماه ناپدید خواهد شد. این نخستین مورد از چنین رخدادی در استرالیای غربی از سال ۱۹۷۴ تاکنون است.

تمام ایالت‌های دیگر در سراسر استرالیا یک گرفتگی جزئی را در ساعت ۱:۲۹ بعد از ظهر به وقت استاندارد غرب استرالیا (AEST) تجربه خواهند کرد و خورشید گرفتگی کامل بعدی در ایالت‌های شرقی استرالیا در سال ۲۰۲۸ رخ خواهد داد.

به گفته کارشناسان کالج سلطنتی چشم‌پزشکان استرالیا و نیوزیلند، نگاه مستقیم به خورشید حتی در زمان خورشید گرفتگی، خطرناک است و می‌تواند منجر به آسیب دائمی چشم شود. براساس اعلام انجمن نجوم استرالیا، استفاده از عینک خورشید گرفتگی یکی از راه‌های مطمئن تماشای خورشید گرفتگی و خورشید گرفتی جزئی است.

خورشید گرفتگی زمانی رخ می‌دهد که مدار ماه به طور همزمان از بین خورشید و زمین می‌گذرد و سایه‌ای روی زمین ایجاد می‌کند که تا حدی یا به طور کامل چهره خورشید را مسدود می‌کند.

جان لاتانزیو رئیس انجمن نجوم استرالیا گفت که استرالیا کشور واقعا خوش‌شانسی است که طی ۱۵ سال آینده پنج خورشید گرفتگی کامل را در نقاط مختلف خود تجربه خواهد کرد که قابل مشاهده خواهند بود.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه