وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 2 May 2024
» اجتماعی » چرا استرالیا ورود مسافران را از چین ممنوع نمی‌کند

تاریخ انتشار : 1401/10/09 - 10:30

چرا استرالیا ورود مسافران را از چین ممنوع نمی‌کند

صدای استرالیا– یک متخصص برجسته بیماری‌های عفونی از تصمیم دولت فدرال مبنی بر عدم اعمال محدودیت‌های  کووید-۱۹ برای مسافران چینی […]

چرا استرالیا ورود مسافران را از چین ممنوع نمی‌کند

صدای استرالیا– یک متخصص برجسته بیماری‌های عفونی از تصمیم دولت فدرال مبنی بر عدم اعمال محدودیت‌های  کووید-۱۹ برای مسافران چینی دفاع کرد.

تعدادی از کشورها، از جمله ایالات متحده و ایتالیا، محدودیت‌های سفر را برای بازدیدکنندگان چینی اعمال می‌کنند.

با این حال، آنتونی آلبانیزی، نخست‌وزیر استرالیا، دیروز گفت که توصیه‌های سفر استرالیا تغییر نکرده و مقامات بهداشتی وضعیت را زیر نظر دارند.

در همین رابطه، پروفسور رابرت بوی، متخصص بیماری‌های عفونی اطفال از دانشگاه سیدنی، گفت که نیازی به نگرانی در مورد افزایش موارد ابتلا در چین نیست.

وی با بیان اینکه استرالیا یکی از بهترین مصونیت‌ها را در جهان دارد، افزود: ما در حال حاضر در استرالیا در موج چهارم کرونا هستیم با این حال کمترین میزان مرگ و میر را داریم.

به گفته این متخصص، دلایلی که کشورهایی مانند ایتالیا و ایالات متحده آن محدودیت وضع کرده و ورود شهروندان چینی ممانعت می‌کنند این است که میزان مرگ و میر آنها در سال اول همه‌گیری، ده برابر بیشتر بوده است.

این در حالی است که نگرانی از ظهور سویه دیگری از کرونا در چین به دلیل میزان وسیع آلودگی به ویروس رو به افزایش است.

بلومبرگ نیوز و فایننشال تایمز گزارش دادند که تقریباً ۲۵۰ میلیون نفر در چین ممکن است در ۲۰ روز اول دسامبر به  کووید-۱۹ مبتلا شده باشند که این مساله امکان جهش دوباره ویروس را افزایش می‌دهد.

بوی توضیح داد: میلیون‌ها نفر در حال حاضر در چین آلوده هستند و قاعدتا باید جهشی ایمنی گریز در ویروس به شکل یک زیر سویه اتفاق خواهد افتاد.

وی افزود: بیش از یک سال است که سویه جدیدی مشاهده نشده و این احتمال می‌رود که اومیکرون و به ویژه کووید به انتهای راه رسیده‌اند و این خبر خوبی است. اما خبر بد این‌که با مبتلا شدن تعداد زیادی از مردم چین، ممکن است جهشی به وجود بیاید که تا کنون شاهدش نبوده‌ایم.

این متخصص بیماری‌های عفونی در عین حال با بیان اینکه استرالیا میزان محافظت معقولی در برابر ویروس دارد، گفت: می توانیم از افراد بخواهیم قبل از سوار شدن به هواپیما در چین و ۲۴ ساعت پس از ورود به استرالیا، یک آزمایش آنتی ژن سریع  انجام دهند. می‌توانیم ورود افراد دارای علایم بیماری را ممنوع کنیم و از افراد ورودی بخواهیم که ماسک بزنند. با این کارهای ساده و عملی می‌توانیم از مردم استرالیا در برابر بیماری محافظت کنیم.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه