وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 24 April 2024
» اجتماعی » پیشنهاد تغییر در برنامه‌ درسی استرالیا؛ نگوییم بومی، بگوییم استرالیایی‌های نخستین

تاریخ انتشار : 1400/02/11 - 7:51

پیشنهاد تغییر در برنامه‌ درسی استرالیا؛ نگوییم بومی، بگوییم استرالیایی‌های نخستین

صدای استرالیا- بر اساس تغییرات پیشنهادی برای برنامه درسی ملی، تجربه استقرار دائمی اروپایی‌ها برای ساکنان اولیه این سرزمین، با عنوان اشغال به دانش آموزان تدریس می‌شود.

جشنواره بومیان استرالیا

صدای استرالیا- بر اساس تغییرات پیشنهادی برای برنامه درسی ملی، تجربه استقرار دائمی اروپایی‌ها برای ساکنان اولیه این سرزمین، با عنوان اشغال به دانش آموزان تدریس می‌شود.

در این تغییرات که پنج‌شنبه گذاشته از سوی مرجع بررسی و گزارشگری برنامه درسی استرالیا (آکارا) به منظور تبادل نظر منتشر شده، همچنین پیشنهاد شده که به جای دو واژه Aboroginal  و Indigenous به معنی بومی، ملت‌های نخستین استرالیا (Australian First Nations) و استرالیایی‌های نخستین (First Nations Australians) استفاه شود.

این پیشنهادها پس از آن مطرح شده که این گروه مشاوره‌ای، درباره دقت و کفایت موضوعات مرتبط با تاریخ و فرهنگ بومیان و ساکنان جزیره تورس در اولویت‌های برنامه درسی عمومی تحقیقات مفصلی انجام داد.

اولویت‌های برنامه درسی عمومی به موضوعاتی مانند ریاضی، علوم و تاریخ گفته می‌شود که یادگیری آنها در رشته‌های مختلف تحصیلی، ضروری است.

بررسی‌های این گروه نشان می‌دهد که موضوعات کنونی درباره تجربیات ملت‌های نخستین استرالیا، حاوی حقایق کافی نیست.

بنا بر خلاصه منتشر شده از تغییرات پیشنهادی، تجربه استقرار دائمی برای استرالیایی‌های نخستین، ماندد تهاجم و سلب مالکیت آنها بر زمین، دریا و آسمان بوده که برنامه درسی کنونی به این موضوع اشاره نمی‌کند. همچنین، این واقعیت که استرالیا، مهد قدیمی‌ترین فرهنگ زنده جهان است، در برنامه درسی کنونی مورد غفلت قرار گرفته و به سیستم‌های سازمانی پیچیده و پیشرفته سیاسی، اقتصادی و اجتماعی ملت‌های نخستین استرالیا، اشاره‌ای نشده است.

منبع: سیدنی مورنینگ هرالد


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه