وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 24 April 2024
» اخبار » پیتر داتون شکست خورد و استعفا کرد

تاریخ انتشار : 1397/05/30 - 14:09

پیتر داتون شکست خورد و استعفا کرد

صدای استرالیا – پس از رای گیری امروز صبح در اتاق حزب لیبرال در پارلمان استرالیا، مالکوم ترنبل با پیروزی بر پیتر داتون، وزیر کشورش همچنان رئیس حزب لیبرال و نخست وزیر استرالیا باقی ماند و داتون پس از این شکست از سمت وزر کشوری استعفا کرد.

پیتر داتون شکست خورد و استعفا کرد

صدای استرالیا – پس از رای گیری امروز صبح در اتاق حزب لیبرال، مالکوم ترنبل با پیروزی بر پیتر داتون، وزیر کشورش همچنان رئیس حزب لیبرال و نخست وزیر استرالیا باقی ماند و داتون پس از این شکست از سمت وزیر کشوری استعفا کرد.

این رای گیری پس از آن انجام شد که از چند روز گذشته بحث به چالش کشیدن رهبری مالکوم ترنبل بر حزب لیبرال و جایگزینی وی توسط پیتر داتون مطرح شده بود، بحثی که در ابتدا پیتر داتون با حمایت کامل از نخست وزیر از آن کناره گرفت اما با بیشتر شدن طرفدارانش با به چالش کشیدن نخست وزیر موافقت کرد.

در جریان رای گیری درون حزبی امروز صبح مالکوم ترنبل توانست با ۴۸ رای موافق در برابر ۳۵ رای پیتر داتون همچنان سمت رهبری حزب لیبرال و نخست وزیری استرالیا را حفظ کند.

آقای ترنبل پس از رای گیری گفت که حزب لیبرال رهبری او بر حزب را تائید کرده و خواستار اتحاد میان اعضا شده است.

پس از این رای گیری پیتر داتون از سمت وزیر کشور استرالیا استفا داد و از این پس به عنوان یکی از اعضای حزب لیبرال در پارلمان حضور خواهد داشت.

مالکوم ترنبل گفت که اسکات موریسون، وزیر خزانه‌داری استرالیا به عنوان وزیر کشور انتخاب خواهد شد.

بر اساس این رای گیری، جولیا بیشاپ همچنان به عنوان معاون حزب لیبرال فعالیت خواهد کرد.

منبع: ای بی سی نیوز


برچسب ها : , , , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه