وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 19 April 2024
» اخبار » پول‌های گمشده خود را بیابید

تاریخ انتشار : 1399/03/01 - 8:00

پول‌های گمشده خود را بیابید

صدای استرالیا - آیا می‌دانسیتد که ممکن است صاحب پول‌های گمشده ای باشید که از آن با خبر نیسیتید و به راحتی می‌توانید این پول‌های گم شده خود را دریافت کنید؟


صدای استرالیا – آیا می‌دانسیتد که ممکن است صاحب پول‌های گمشده‌ای باشید که از آن با خبر نیسیتید و به راحتی می‌توانید این پول‌های گم شده خود را دریافت کنید؟

پول‌های اعلام نشده در اصل پول‌های گمشده از حساب بانکی، سهام‌، سرمایه‌گذاری‌ها و بیمه‌های عمر را شامل می‌شوند.

این پول‌ها زمانی که شما خانه خود را تغییر داده و فراموش کرده‌اید که جزئیات آن را در در موسسه مالی و یا شرکت به روزرسانی کنید گم شده‌اند.

در اصل اگر شما به مدت هفت سال به سراغ پول‌های خود در حساب بانکی، بیمه عمر، بورس و غیره نروید این پول‌ها به عنوان پول‌هایی که کسی خواهان آنها نیست قلمداد شده و از حساب شما کسر می‌شوند.

این پول‌ها توسط کمیسیون امنیت و سرمایه‌گذاری استرالیا به صندوق درآمدهای تلفیقی استرالیا منتقل می‌شوند اما در هر زمانیکه فردی بدنبال پول خود بیاید سرمایه وی در اختیارش قرار می‌گیرد و هیچ محدودیت زمانی شامل این موضوع نمی‌شود.

اگر حساب‌های بانکی شما به مدت هفت سال هیچ فعالیتی نداشته باشند غیرفعال شده و پول موجود در آن بلوکه می‌شود. بیمه‌های عمر نیز اگر به مدت هفت سال تغییر نکند نیز مسدود و غیرفعال می‌شوند و پول‌های موجود در آنها از طریق کمیسون امنیت و سرمایه‌گذاری استرالیا به صندوق درآمدهای تلفیقی استرالیا منتقل می‌شوند.

آیا به پول‌های گمشده سود تعلق می‌گیرد؟

از اول جولای ۲۰۱۳ به پول‌های گمشده سود تعلق می‌گیرد. شما می‌توانید با مراجعه به وب سایت کمیسیون امنیت و سرمایه‌گذاری به آدرس زیر در مورد اینکه آیا پولی از شما گمشده یا خیر مطمئن شوید.

//www.moneysmart.gov.au/tools-and-resources/find-unclaimed-money

چگونه می‌توان پول‌های گمشده را پس گرفت؟

اگر شما در مورد احتمال گم شدن پولی از حسابتان تحقیق کرده و پولی را یافتید باید درخواستی را تهیه کنید. جزئیات درخواست‌ها برای انواع مختلف پول‌ها تفاوت دارد و بر سه نوع است:

درخواستی که برای حساب‌ها و سود بانکی مطرح می‌شود

درخواستی که برای بیمع عمر مطرح می‌شود

درخواستی که برای سرمایه‌گذاری‌ها و سهام مطرح می‌شود

اگر پولی پیدا نشد

در این صورت می‌توانید در سایر وب سایت‌های دولتی جستجو کنید. وب سایت‌هایی همچون:

اداره مالیات استرالیا: جستجو برای پول‌های گمشده بازنشستگی

دولت ایالتی: برای مواردی همچون املاک تخریب شده، سودهای بانکی گم شده، حقوق و دستمزد، چک‌ها، اضافه پرداخت‌ها، درآمدهای حاصل از فروش و غیره را می‌توان در وب سایت دولت‌های ایالتی جستجو کرد.

بازرسی کار عادلانه: می‌توان وب سایت این مجموعه را برای اطلاع از حقوق پرداخت نشده جستجو کرد.

چگونه می‌توان از مسدود شدن حساب ها و گم شدن پول‌ها جلوگیری کرد

موارد زیر راه‌هایی هستند که می‌توان از طریق آنها از مسدود شدن و گم شدن پول‌ها جلوگیری کرد:

-تراکنش انجام دهید؛ برای حساب‌های بانکی حتی یک تراکنش کوچک در حد پنچ سنت یا یک برداشت کوچک از حساب در مدت هفت سال آنها را از خطر مسدود شدن نجات می‌دهد.

-اطلاعات خود را به روز کنید؛ اگر شما تغییر مکان داده‌اید، ایمیل خود را تغییر داده‌اید، شماره تماس‌تان را تغییر داده و یا اینکه نام خود را عوض کرده‌اید مطمئن شوید که این تغییرات را به اطلاعات موسسات مالی و یا دیگر نهادهایی که شما با آنها قراردادهای مالی دارید رسانده‌اید.

پرداخت پول به کمپانی‌های جستجوگر پول های گم شده

ممکن است از شما خواسته شود تا در ازای جستجو برای پول‌های ناخواسته و یا برای یک شرکت جستجوگر پول برای آنکه پول شما را بیابد، مبلغی را پرداخت کنید اما شما می‌توانید از طریق استتفاده از وب سایت کمیسون امنیت و سرمایه‌گذاری استرالیا از وضعیت پول‌های خود آگاه شوید. این وب سایت رایگان بوده و پولی از شما برای جستجو دریافت نمی‌کند.

سوالات متدوال دربراه جستجوی پول ناخواسته

چه نتایجی نشان داده می‌شوند؟

نتایج و اطلاعاتی که با جستجو در خصوص پول‌های ناخواسته بدست می‌آید نتیجه جستجو از چند بانک در مورد محل زندگی، جوامع ساختمانی، اتحادیه اعتباری، شرکت‌های بیمه عمر، شرکت‌های ثبت شده استرالیا و تعاونی‌ها است. کمیسیون امنیت و سرمایه‌گذاری استرالیا صحت و کیفیت اطلاعات ورودی را در خصوص اطلاعاتی که توسط موسسات مختلف ارائه می‌شود را تائید نمی‌کند.

شماره تراکنش اصلی چیست؟

هر پول ناخواسته‌ای در این چرخه یک شماره مخصوص به خود دارد. وقتی شما در هنگام جستجو در مورد پول‌های گمشده خود به شماره مرتبط می‌رسید باید آن را یاداشت کنید تا در هنگام ارائه درخواست آن شماره را ارائه کنید. این شماره تراکنش هچنین به شما کمک می‌کند تا در آینده نیز در مورد جابجائی‌های احتمالی با کمیسیون امنیت و سرمایه‌گذاری در مورد درخواست خود راحتر کار کنید.

آیا برای جستجو در بیمه‌های عمر استفاده از نام خود یا فرد فوت شده لازم است؟

اطلاعات ثبت شده در بیمه‌های عمر تفاوت اندکی با بانک‌ها و صاحبان کمپانی‌ها دارند. برای مثال وقتی شما نامی را جستجو می‌کنید و مثلا بدنبال فردی با نام «رابرت اسمیت» می‌گردید ممکن است اطلاعاتی که در اختیار شما قرار می‌گیرد مربوط به رابرت اسمیتی باشد که مالک کمپانی بیمه است و یا رابرت اسمیتی که در این کمپانی بیمه شده است.

سلب مسئولیت

این خدمات فقط برای اطلاعات عمومی ارائه می‌شود. کمیسون امنیت و سرمایه‌گذاری با ارائه این خدمات هیچگونه مجوز قانونی و یا حرفه‌ای ارائه نمی‌کند. کمیسون به صراحت در مورد هر گونه مسئولیت ناشی از پول‌های ناخواسته سلب مسئولیت می‌کند. اگر شما نیاز به مشاوره قانونی و یا کمک کارشناسان دارید باید به دنبال خدماتی بروید که توسط نهادهای قانونی و حرفه‌ای مناسب ارائه می‌شوند.

منبع: کمیسیون امنیت و سرمایه‌گذاری استرالیا


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی , دانستنی های استرالیا , زندگی در استرالیا , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه