وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 25 April 2024
» اخبار » پنی وانگ: استرالیا در حال بررسی تحریم‌های بیشتر علیه ایران است

تاریخ انتشار : 1401/11/28 - 1:18

پنی وانگ: استرالیا در حال بررسی تحریم‌های بیشتر علیه ایران است

صدای استرالیا - پنی وانگ، وزیر امور خارجه استرالیا اشاره کرد که وزارتخانه متبوعش در حال بررسی استفاده بیشتر از تحریم‌ها علیه ایران است.


صدای استرالیا – پنی وانگ، وزیر امور خارجه استرالیا اشاره کرد که وزارتخانه متبوعش در حال بررسی استفاده بیشتر از تحریم‌ها علیه ایران است.

وی این اظهارات را در پاسخ به کلر چندلر، سناتو حزب لیبرال بیان کرد که دولت آلبانیزی را به دلیل کندی در اقدام علیه ایران مورد انتقاد قرار داده بود.

کلر چندلرکه ریاست تحقیقات اخیر سنا در مورد نقض حقوق بشر در ایران را بر عهده داشت، در جلسه استماع روز گذشته این سوال را مطرح کرد که چرا با توجه به فوریت وضعیت، دولت تا روز حقوق بشر برای اعلام دور اول تحریم‌ها منتظر مانده و سپس تا آستانه انتشار گزارش تحقیق سنا برای دومین بخش از تحریم‌ها منتظر ماند.

پنی وانگ در پاسخ به این پرسش گفت:

سناتور چندلر، در این زمینه باید بگویم که با توجه به آنچه در ایران می‌گذرد و با توجه به اینکه ما چقدر به دنبال انجام آن هستیم، از لحن جانبدارانه‌ای که شما با این مسائل و از جمله از طریق تحقیقات سنا برخورد می‌کنید، متأسفم. این یک موضوع برای شما است. این دولت بیش از هر دولت قبلی کار کرده است. ما بیشتر از هر دولت قبلی استرالیا در رابطه با حقوق بشر در ایران کار کرده‌ایم.

به نظر نمی‌رسد که جلسات توضیحی برای شما یا حزبتان لحن حزبی سؤالات شما را تغییر دهد. ما درباره تحریم ‌ها قضاوت می‌کنیم. ما قضاوت‌ها را کرده‌ایم.

پنی وانگ در پاسخ به درخواست تحقیقات تحت رهبری چندلر از دولت استرالیا برای کاهش روابط دیپلماتیک با ایران، گفت که دولت‌های موفق استرالیا – از سال ۱۹۶۸ – روابط دیپلماتیک خود را با ایران حفظ کرده‌اند، «نه به این دلیل که این یک پاداش است [بلکه] به این دلیل که کانالی برای پیگیری منافع استرالیا است. این راهی برای تعامل است.

وانگ افزود: من از وزارتخانه خواسته‌ام که به گسترش رژیم تحریم‌های خودمختار ما در رابطه با ایران نگاه کند. همانطور که دیروز به اعضای جامعه ایرانی گفتم، وحشیگری رژیم که همه ما در برابر آن ایستاده‌ایم در مرحله‌ای ویرانگر و غم انگیز است. مردم ایران در برابر این خشونت شجاع بوده و هستند. من متأسفم که در جهانی زندگی می‌کنیم که نمی‌توانیم آن را تغییر دهیم، اما کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که با یک صدا صحبت کنیم تا بر رژیم فشار بیاوریم و این همان چیزی است که این دولت به دنبال انجام آن است.

در ادامه این جلسه سناتور چندلر گفت: از شما برای این نظرات متشکرم، سناتور وانگ. من با این ادعای شما که سؤالات من ماهیت جناحی دارند مخالفم. اینها نگرانی‌هایی هستند که مستقیماً توسط جامعه ایرانی با من مطرح شده است.

وانگ در واکنش به این سخنان گفت: تمام روشی که شما با این موضوع برخورد کرده‌اید جناحی بوده است. این مایه تاسف است مردم در حال مردن هستند و من برخی از روش‌های برخورد شما با این موضوع را واقعا تاسف‌آور می‌دانم.

سناتور چندلر در سخنان پایانی خود گفت: متاسفم از این که نگرانی‌های من را اینطور توصیف کردید.

سناتور وانگ در بخش پایانی سخنان خود گفت: به عنوان مثال: امیدوارم که سخنان متناقض نباشد. تصمیم ویزاهای حفاظتی موقت که شما و همکارانتان با آن بسیار مخالف هستید. آیا می‌دانید در نتیجه آن چند ایرانی می‌مانند؟ شش هزار. بنابراین اگر واقعاً در مورد محافظت از ایرانیان استرالیایی و کسانی که در اینجا هستند جدی هستید و نمی‌خواهید آنها را به یک رژیم وحشی بازگردانید، شاید تصدیق کنید که این تصمیم از شش هزار نفر محافظت می‌کند.

منبع: گاردین

 


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه