وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ | Thursday 28 March 2024
» اخبار » پس از مرگ چه اتفاقی برای ذخیره بازنشستگی شما می‌افتد؟

تاریخ انتشار : 1401/11/04 - 4:54

پس از مرگ چه اتفاقی برای ذخیره بازنشستگی شما می‌افتد؟

صدای استرالیا - برای بسیاری از استرالیایی‌ها، ذخیره بازنشستگی بزرگترین دارایی آنهاست و فکر کردن به اینکه چه کسی باید این پول را پس از مرگشان دریافت کند، مهم است اما بسیاری نمی‌دانند که نمی‌توانند به راحتی برای دادن این پول به فرد یا موسسه خیریه مورد علاقه خود وصیت کنند.


صدای استرالیا – برای بسیاری از استرالیایی‌ها، ذخیره بازنشستگی بزرگترین دارایی آنهاست و فکر کردن به اینکه چه کسی باید این پول را پس از مرگشان دریافت کند، مهم است اما بسیاری نمی‌دانند که نمی‌توانند به راحتی برای دادن این پول به فرد یا موسسه خیریه مورد علاقه خود وصیت کنند.

چرا ذخیره بازنشستگی اهمیت دارد؟

هر استرالیایی که توسط یک شرکت استخدام می‌شود، دارای یک ذخیره بازنشستگی است و برای کمک به پس‌انداز بازنشستگی آنها، دستکم ۱۰.۵ درصد از درآمد دوران کاری آنها از طرف کارفرما به یک صندوق بازنشستگی پرداخت می شود.

براساس گزارش انجمن صندوق‌های بازنشستگی استرالیا، ​استرالیایی‌ها به طور میانگین ۱۴۷ هزار و ۴۲۵ دلار ذخیره بازنشستگی دارند. همچنین براساس گزارش اداره مقررات احتیاطی استرالیا، استرالیایی‌ها در مجموع ۳.۳ تریلیون دلار دارایی در صندوق‌های بازنشستگی دارند.

برای سال منتهی به سپتامبر ۲۰۲۲، صندوق‌های بازنشستگی کمی بیش از ۸۸ میلیارد دلار شامل ۴۰.۵ میلیارد دلار در قالب پرداخت‌های بازنشستگی و ۴۷.۷ میلیارد دلار در قالب مبالغ یکجا پرداخت کردند. برخی از مبالغ یکجا به عنوان مزایای مرگ به ذینفعان دارندگان ذخیره بازنشستگی پس از مرگ آنها پرداخت شد.

کانر شریدان از تیم برنامه‌ریزی وصیت‌نامه، املاک و جانشینی کالین بیگرز و پیزلی توضیح داد: مقدار زیاد پول در ذخیره بازنشستگی به این معنی است که در مورد اغلب مشتریان پس از املاک و مستغلاتشان، ذخیره بازنشستگی دومین دارایی بزرگ آنهاست. برای بسیاری، ذخیره بازنشستگی بزرگترین یا تنها دارایی مهم آنها است، به ویژه در مواردی که بیمه عمر نیز به ذخیره بازنشستگی پیوست شده باشد. با این وجود بسیاری از افراد نمی‌توانند به درستی برای اتفاقی که برای ذخیره بازنشستگی آنها در صورت مرگشان رخ می‌دهد، برنامه‌ریزی کنند. بسیاری از مشتریان تصور می‌کنند که ذخیره بازنشستگی آنها به طور خودکار بخشی از دارایی آنهاست که مطابق با اراده آنها توزیع می‌شود در حالی که این تصور غلط است.

پس از مرگ چه اتفاقی برای ذخیره بازنشستگی شما می‌افتد؟

از آنجایی که ذخیره بازنشستگی لزوما بخشی از دارایی شما محسوب نمی‌شود، جورجیا برامبی از مدیران Industry Super Australia گفت که مهم است به صندوق خود اعلام کنید که ذینفعان شما چه کسانی هستند. بدون دستورالعمل‌های روشن، متولی صندوق از صلاحدید قانونی خود استفاده می‌کند که ممکن است دقیقا منطبق بر اراده شما نباشد و در معرض خطر دعاوی سایر ذینفعان قرار بگیرد.

شریدان گفت: حتی اگر در وصیت‌نامه، قصد تقسیم اموال بین دوستان ذکر شده باشد اما بدون انجام اقدامات لازم، متولی صندوق بازنشستگی به طور قانونی نمی‌تواند این پول را به کسی جز افراد تحت تکفل بدهد.

طبق قانون صنعت بازنشستگی، تنها سه نوع از افراد می‌توانند به عنوان ذینفع معرفی شوند. یک: افراد تحت تکفل از جمله همسران و فرزندان. دو: افرادی که با آنها رابطه وابستگی متقابل داشتید که در آن رابطه شخصی نزدیک وجود داشت، با هم زندگی می‌کردید و از یکدیگر حمایت مالی می‌کردید و سه: یک نماینده قانونی.

نماینده شخصی قانونی، مجری وصیت‌نامه یا مدیر دارایی یا کسی است که وکالت‌نامه دائمی دارد. این گزینه سوم برای افرادی که می‌خواهند ذخیره بازنشستگی آنها به کسی غیر از شریک یا فرزند آنها پرداخت شود، مهم است.

اگر بخواهید ذخیره بازنشستگی خود را به فرد دیگری بسپارید چه؟

شریدان گفت: برای اینکه صندوق بازنشستگی نماینده شخصی قانونی را به رسمیت بشناسد، افراد به یک فرم معتبر نامزدی مزایای مرگ الزام‌آور (binding death benefit nomination) نیاز دارند. مزایای مرگ بازنشستگی به این نماینده پرداخت می‌شود و او می‌تواند پول ذخیره بازنشستگی را به روشی که فرد بازنشسته فوت شده در نظر دارد، طبق وصیت‌نامه تقسیم کند.

این بدان معناست که بسته به خواسته‌های نهایی آنها، پول ذخیره بازنشستگی می‌تواند به دوستان، خواهر و برادر یا حتی یک پناهگاه گربه یا گالری هنری برسد.

حتی اگر مردم به طور قانونی شخصی را برای دریافت مزایای مرگ خود معرفی کنند، باید دقت کنند که این یک وضعیت “تنظیم کن و فراموش کن” نیست. برای معتبر بودن، نامزدی مزایای مرگ باید هر سه سال به‌روز شود. برامبی گفت: شرایط زندگی افراد نیز می‌تواند تغییر کند؛ بنابراین به‌روز نگه داشتن نامزدی مزایای مرگ مهم است. برای جلوگیری از استرس اضافی به دوستان و خانواده‌تان در صورت مرگ شما، ذینفعان معرفی شده باید به‌روز نگه داشته شوند به‌ ویژه پس از رویدادهای بزرگ زندگی مانند ازدواج، طلاق یا جدایی، بچه‌دار شدن یا مرگ یکی از بستگان.

منبع: سیدنی مورنینگ هرالد


برچسب ها : , , , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی , دانستنی های استرالیا , زندگی در استرالیا , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه