وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 26 April 2024
» اجتماعی » پرواز اشک‌ها و لبخندها؛ اولین هواپیما از نیوساوت‌ولز در کوئینزلند به زمین نشست

تاریخ انتشار : 1400/09/22 - 5:55

پرواز اشک‌ها و لبخندها؛ اولین هواپیما از نیوساوت‌ولز در کوئینزلند به زمین نشست

صدای استرالیا- صبح امروز وقتی نخستین پرواز از نیوساوت‌ولز در فرودگاه گلدکست به زمین نشست و به نزدیک به پنج ماه قرنطینه کووید-19 پایان داد، صحنه‌های زیبایی از اشک و لبخند و در آغوش کشیدن‌ها خلق شد.


صدای استرالیا- صبح امروز وقتی نخستین پرواز از نیوساوت‌ولز در فرودگاه گلدکست به زمین نشست و به نزدیک به پنج ماه قرنطینه کووید-۱۹ پایان داد، صحنه‌های زیبایی از اشک و لبخند و در آغوش کشیدن‌ها خلق شد.

با گشایش مجدد مرز کوئینزلند، پرواز JQ400 هواپیمایی جت‌استار، کمی پس از ساعت ۷ صبح امروز در گلدکست به زمین نشست و به ۱۴۱ روز جدایی خانواده‌ها و دوستان در دو سوی مرز پایان داد.

گرگ، یکی از مسافران این پرواز بود که توانست پس از ۲ سال، با مادرش دیدار کند. وی گفت که فقط چند روزی در کوئینزلند می‌ماند، ولی می‌خواهد از این مدت کم، نهایت استفاده را ببرد.

تایرون و اما نیز زوجی هستند که تا پیش از این یک رابطه از راه دور داشته‌اند و حالا اما، اولین بار وارد کوئینزلند شده و یارش را ملاقات کرده است.

یک خانواده  دیگر هم موفق شدند پس از ۹ ماه، با مادر بزرگ‌شان دیدار کنند. مادربزرگ گفت که از دیدن دختر و نوه‌هایش هیجان زده است.

در فرودگاه بریزبن نیز پال، منتظر همسرش بود. این دو چهل سال است که ازدواج کرده‌اند؛ اما در چهار ماه گذشته به دلیل قرنطینه از هم دور افتاده بودند.

وی گفت: دخترم در ملبورن باید زایمان می‌کرد و همسرم برای کمک پیش او رفته بود که گرفتار قرنطینه شد.

این  طولانی‌ترین مدتی است که این زوج تا کنون از هم دور مانده‌اند.

گای پراکتر، خلبان پرواز جت‌استار با بیان اینکه بازگشت به کوئینزلند اتفاق خوبی است، گفت: فکر می‌کنم که در این هفته پروازهای‌مان به گلدکست را سه یا چهار پرواز افزایش دهیم.

پرواز دوم نیز صبح امروز در بریزبن به زمین نشست.

پیش‌بینی می‌شود که هزاران نفر نیز امروز از طریق مرز زمینی وارد کوئینزلند شوند. پلیس هشدار داده که مسافران از داشتن شرایط سفر اطمینان حاصل کنند.

به گفته کاتارینا کارول، رییس پلیس کوئینزلند، تا کنون به درخواست ۲۳۵۰۰ نفر که از نقاط پرخطر کرونا قصد ورود به کوئینزلند را داشتند، رسیدگی شده که تعدادی از آنها مدارک لازم را نداشته‌اند.

افراد ساکن مناطق پرخطر کرونایی مانند  نیوساوت‌ولز و  ویکتوریا برای ورود به کوئینزلند باید کاملا واکسینه شده باشند و تست پی‌سی‌آر مربوط به ۷۲ ساعت پس از ورود به این ایالت را نیز ارایه کنند و مجوز ورود هم داشته باشند که به صورت آنلاین در دسترس است.

منبع: ۹ نیور


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه