وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 2 May 2024
» اجتماعی » پرداخت ۱۱ هزار دلار به معلمان نیوساوت‌ولز در صورت موفقیت در برنامه اعتبارسنجی

تاریخ انتشار : 1401/12/04 - 4:31

پرداخت ۱۱ هزار دلار به معلمان نیوساوت‌ولز در صورت موفقیت در برنامه اعتبارسنجی

صدای استرالیا - دولت نیو ساوت ولز به معلمان مدارس دولتی پرداخت ۴۰۰۰ دلار را به صورت نقد و ۷۰۰۰ دلار را به صورت افزایش دستمزد پیشنهاد کرده تا نقش‌های آموزشی تخصصی‌تری را بر عهده بگیرند.


صدای استرالیا – دولت نیوساوت‌ولز به معلمان مدارس دولتی پرداخت چهار هزار دلار را به صورت نقد و هفت هزار دلار را به صورت افزایش دستمزد پیشنهاد کرده تا نقش‌های آموزشی تخصصی‌تری را بر عهده بگیرند.

دولت نیوساوت‌ولز به معلمانی که اعتبارنامه معلم برجسته و عالی (HALF) را دریافت کنند، مبالغی را پرداخت می‌کند. علیرغم اجرای این برنامه از بیش از یک دهه پیش تاکنون، در حال حاضر فقط ۳۱۰ معلم در نیو ساوت ولز تحت این برنامه اعتبارسنجی شده و اعتبار لازم را بدست آورده‌اند.

دولت گفته که معلمان پس از اتمام اعتبارسنجی HALF خود، هفت دلار افزایش حقوق دریافت خواهند کرد. پیش از این، معلمان باید تا دو سال منتظر می‌ماندند تا افزایش حقوق را دریافت کنند.

سارا میچل وزیر آموزش و یادگیری اولیه ایالت نیو ساوت ولز گفت که اعتبارسنجی “روش تدریس بسیار موثر، مبتکرانه و نمونه” را به رسمیت می‌شناسد و به معلمان اجازه می‌دهد تا به حقوق‌های تا سقف ۱۲۰ هزار دلار برسند. این مشوق‌های جدید حتی معلمان بیشتری را جذب می‌کند تا برای کارشان به رسمیت شناخته شوند.

دولت نیو ساوت ولز امیدوار است تا سال ۲۰۲۵ تعداد معلمان دارای اعتبار HALF را به دستکم ۲۵۰۰ برساند و اعلام کرده که از سال گذشته حدود ۶۰۰ معلم جدید برای این برنامه ثبت‌نام کرده‌اند.

در صورت انتخاب مجدد ائتلاف لیبرال-ملی در انتخابات ماه مارس، این مشوق‌ها اجرایی خواهند شد.

معلمان دولتی می‌توانند پس از اتمام موفقیت‌آمیز بخش اول HALF مبلغ ۲۰۰۰ دلار به صورت یکباره و پس از اتمام بخش دوم HALF مبلغ ۲۰۰۰ دلار دیگر دریافت کنند.

اعتبارنامه معلم “بسیار موفق” در حال حاضر ۶۰۵ دلار و اعتبارنامه “معلم ارشد” ۷۱۵ دلار ارزش دارد.

مدارس دولتی نیو ساوت ولز با بحران کلاس درس مواجه هستند و ارقام جدید نشان می‌دهند که این ایالت بدترین نسبت دانش‌آموز به معلم را در استرالیا دارد. براساس آمار اداره آمار استرالیا، نیو ساوت ولز بیش از ۱۴ دانش‌آموز به ازای هر یک معلم در سال ۲۰۲۲ داشت که بیشتر از هر ایالت و قلمرو دیگری در استرالیا بود.

آنجلو گاوریلاتوس رئیس فدراسیون معلمان نیو ساوت ولز گفت: عدم اقدام درباره حجم کاری ناپایدار و حقوق‌های غیررقابتی منجر به خروج معلمان از این حرفه شده است و هم‌اکنون در حرفه معلمی تعداد استعفاها از بازنشستگی‌ها پیشی گرفته است و بدون اقدام فوری، وضعیت بدتر نیز خواهد شد.

منبع: یاهو فایننس


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه