وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 20 April 2024
» اخبار » پرداختی‌های جاب ‌سیکر افزایش می‌یابد؟

تاریخ انتشار : 1399/12/04 - 11:25

پرداختی‌های جاب ‌سیکر افزایش می‌یابد؟

صدای استرالیا - وزیر دارایی استرالیا با سایر وزرای ارشد کابینه در مورد سرنوشت برنامه حمایتی موسوم به جاب سیکر رایزنی کرد و اگرچه از سرنوشت این جلسه اطلاعاتی به بیرون درز نکرده است اما گزارش‌ها حکایت از افزایش مبلغ پایه این طرح دارد.


صدای استرالیا – وزیر دارایی استرالیا با سایر وزرای ارشد کابینه در مورد سرنوشت برنامه حمایتی موسوم به جاب سیکر رایزنی کرد و اگرچه از سرنوشت این جلسه اطلاعاتی به بیرون درز نکرده است اما گزارش‌ها حکایت از افزایش مبلغ پایه این طرح دارد.

سایمون بیرمینگام، وزیر دارایی استرالیا که با خبرنگاران گفت‌گو می‌کرد درباره آینده پرداخت‌های جاب سیکر، پس از پایان دوره پرداخت‌های تکمیلی کرونا، توضیحی نداد.

پرداخت‌های هر دو هفته یک‌بار جاب سیکر، با شدت گرفتن همه‌گیری کرونا، دو برابر شد و به هفته‌ای ۵۵۰ دلار رسید، اما در ماه سپتامبر گذشته و پس از اینکه خانه‌نشینی‌ها در سراسر کشور کمتر شد و مردم به سر کار برگشتند، از مبلغ پرداختی‌ها کاسته شد و با یک مرحله کاهش دیگر در ماه دسامبر نیز به حدود ۳۵۷ دلار در هفته رسید.

پیش‌تر اعلام شده بود که در روز ۳۱ مارس، پرداخت‌های تکمیلی کرونا حذف می‌شود و مبلغ حمایت‌های جاب‌سیکر به سطح پیش از همه‌گیری خواهد رسید.

اما جمعه گذشته، بیرمینگام و سایر وزرای ارشد کابینه در جلسه‌ای درباره افزایش دایمی این پرداختی‌های حمایتی گفت‌وگو کردند؛ هرچند که وزیر دارایی، ترجیح داد درباره نتایج این جلسه، سکوت کند.

وی دوشنبه گفت: ما هنوز در حال نهایی کردن مذاکرات در این حوزه‌ها هستیم.

بیرمینگام افزود: ما مقادیر زیادی از حمایت‌ها و محرک‌ها را داریم که پس از ماه مارس هم در اقتصاد جاری خواهد بود؛ برنامه‌هایی مثل HomeBuilder و JobMaker به همراه معافیت‌های مالیاتی در نظر گرفته شده.

اگرچه وزیر دارایی تصمیم گرفته که تا قطعی نشدن مباحث درباره برنامه جاب سیکر سکوت کند، اما گزارش‌هایی که هفته گذشته به گوش رسید، حاکی از این بود که دولت قصد دارد مبلغ پرداخت پایه این برنامه را افزایش دهد.

جاش فرایدنبرگ، وزیر خزانه‌داری نیز دررویکردی مشابه بیرمینگام، گزارش‌های یاد شده را تایید یا رد نکرد.

وی گفت: نمی‌خواهم درباره گمانه‌زنی‌های روزنامه‌های صحبت کنم. فقط می‌گویم که زمانی که دوره پرداخت‌های تکمیلی در ۳۱ مارس به پایان رسید، دولت درباره ضریب آینده جاب‌سیکر اعلامیه‌ای منتشر خواهد کرد.

شنیده‌های حاکی است که مبلغ پرداختی‌های جاب سیکر پس از ماه مارس، بین ۴۰ تا ۵۰ دلار در روز خواهد بود.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه