وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 28 April 2024
» اخبار » پایان عصر خودپردازها و شعب بانکی در استرالیا نزدیک است

تاریخ انتشار : 1400/12/13 - 2:57

پایان عصر خودپردازها و شعب بانکی در استرالیا نزدیک است

صدای استرالیا- داده‌های جدید نشان می‌دهد که با تمرکز بانک‌های استرالیا روی تراکنش‌های دیجیتال، دستگاه‌های خودپرداز و شعب بانکی رفته رفته در حال برچیده شدن هستند.

اگر بانک‌های استرالیا سقوط کنند چه می‌شود

صدای استرالیا- داده‌های جدید نشان می‌دهد که با تمرکز بانک‌های استرالیا روی تراکنش‌های دیجیتال، دستگاه‌های خودپرداز و شعب بانکی رفته رفته در حال برچیده شدن هستند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که در سال‌های اخیر ۴۶۰ شعبه بانکی در استرالیا تعطیل و از سال ۲۰۲۰ تا کنون، نزدیک به ۳۸۰۰ دستگاه خودپرداز (ATM) برچیده شده است.

فقط در نیوساوت‌ولز تعداد شعب درون فروشگاهی بانک‌ها، ۱۴۰ شعبه کاهش یافته و در نزدیک به ۳۰۰ حومه حتی یک دستگاه خودپرداز برای دریافت نقدی پول وجود ندارد.

در ویکتوریا نیز شاهد وضعیت مشابهی هستیم و ۱۲۰ شعبه بانکی به طور دائمی تعطیل شده‌اند.

البته جولیا انگریسانو، دبیر اتحادیه خدمات مالی با بیان اینکه این تعطیلی‌ها اثر مخربی روی جوامع محلی دارد، می‌گوید: این موضوع موجب از دست رفتن مشاغل شده و کسب‌وکار را با مشکل مواجه کرده است.

به گفته وی، تعطیلی شعب بانکی به ویژه در مناطق روستایی و خارج از پایتخت‌ها و همچنین برای افراد مسن زیان‌بارتر بوده است.

عامل دیگری که موجب تعطیلی شعب و حذف خودپردازها شده، این است که بانک‌ها از هر تراکنش دیجیتال درآمد اندکی کسب می‌کنند و با شتاب گرفتن حرکت استرالیا به سمت یک جامعه بدون پول نقد، پرداخت کارمزد بابت تراکنش‌های بانکی هم از سوی پذیرنده‌ها و هم از سوی مشتریان، به امری عادی تبدیل شده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که ۸۰ درصد استرالیایی‌ها، بانکداری آنلاین را برای دریافت خدمات‌بانکی ترجیح می‌دهند؛ اما ۲۰ درصد باقی مانده نیز که شامل افراد معلول یا بدون دانش دیجیتال می‌شود، در این میان سرگردان مانده‌اند.

آمار نشان می‌دهد که CBA هم اکنون ۸۷۵ شعبه در سراسر کشور دارد؛ در حالی که در فوریه سال ۲۰۲۰ تعداد شعب این بانک ۱۱۳۴ شعبه بود. در این مدت تعداد دستگاه‌های خودپرداز این بامک هم از ۴۱۱۸ دستگاه به حدود ۲۰۰۰ دستگاه رسیده است.

منبع: دیلی میل استرالیا


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه