وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ | Thursday 18 April 2024
» اجتماعی » ویکتوریا سن مسوولیت کیفری را به ۱۲ سال افزایش می‌دهد

تاریخ انتشار : 1402/02/02 - 7:17

ویکتوریا سن مسوولیت کیفری را به ۱۲ سال افزایش می‌دهد

صدای استرالیا - ایالت ویکتوریا سن مسوولیت کیفری را از ۱۰ به ۱۲ سال افزایش می‌دهد، تصمیمی که مدافعان حقوق کودکان می‌گویند بهترین رویه‌ها و اصول بین‌المللی را نادیده می‌گیرد و رفاه کودکان را بهبود نمی‌بخشد.


صدای استرالیا – ایالت ویکتوریا سن مسوولیت کیفری را از ۱۰ به ۱۲ سال افزایش می‌دهد، تصمیمی که مدافعان حقوق کودکان می‌گویند بهترین رویه‌ها و اصول بین‌المللی را نادیده می‌گیرد و رفاه کودکان را بهبود نمی‌بخشد.

براساس گزارش ای‌بی‌سی، همزمان با اینکه دادستان‌های کل سراسر استرالیا برای برگزاری جلسه‌ای در داروین آماده می‌شوند، دولت ویکتوریا قرار است در اوایل هفته آینده خبر مربوط به افزایش سن مسوولیت کیفری در این ایالت را اعلام کند.

کمپین طولانی‌مدتی از سوی گروه‌های حقوقی، حامیان عدالت اجتماعی و پزشکان برای افزایش سن مسوولیت کیفری به ۱۴ سال وجود داشته و این افزایش سن از سوی سازمان ملل متحد نیز مورد حمایت قرار گرفته است.

دانیل اندروز نخست‌وزیر ویکتوریا پیشتر گفته بود که اگر توافق ملی در باره افزایش سن مسوولیت کیفری وجود نداشته باشد، این ایالت در این زمینه به صورت مستقل عمل می‌کند.

به گفته منابع ارشد دولتی، ویکتوریا سن مسوولیت کیفری را به ۱۲ سال افزایش می‌دهد اما ممکن است همچنان جرایم قتل و تروریسم برای کودکان ۱۰ و ۱۱ ساله باقی بمانند.

این سیاست قرار است روز دوشنبه در کابینه دولت ویکتوریا بررسی شود.

برخی در دولت ایالتی می‌گویند که در صورت افزایش سن مسوولیت کیفری به ۱۲ سال، افزایش مجدد این سن در آینده منتفی نخواهد بود.

دان کونچا که در زمینه پیشگیری از جرم و جنایت با کودکان در معرض خطر در غرب ملبورن کار می‌کند، گفت که کودکانی که او با آنها کار می‌کند، ظرفیت ذهنی کامل را برای درک عواقب اعمال خود ندارند و مغز آنها به طور کامل رشد نکرده است و من احساس می‌کنم که افزایش سن مسوولیت کیفری به ۱۴ نتیجه بسیار بهتری خواهد داشت.

لیانا بوچانان کمیسیونر ویکتوریا در امور کودکان و جوانان هم گفت که اگر دولت سن مسوولیت کیفری را به ۱۴ سال افزایش ندهد، شواهد بین‌المللی را نادیده می‌گیرد و به آسیب رساندن به کودکان ادامه خواهد داد.

به گفته وی کاملا مشخص است که کودکان زیر ۱۴ سال برای درک کامل تاثیر اعمال خود بسیار کوچک هستند و آنها افراد مناسبی برای پاسخگویی به رفتار خود در سیستم جنایی نیستند.

براساس جدیدترین داده‌ها، ایالت ویکتوریا با میانگین تعداد روزانه ۷۸ نفر در سال‌های ۲۲-۲۰۲۱، کمترین میزان بازداشت جوانان را در استرالیا دارد. ۱۰ نفر از این ۷۸ نفر بومی بودند.

منبع: ای‌بی‌سی


برچسب ها : , , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه