وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 20 April 2024
» اجتماعی » وقوع بیش از ۱۰۰ آتش‌سوزی طبیعی در کوئینزلند و نیوساوت ولز

تاریخ انتشار : 1398/06/16 - 18:13

وقوع بیش از ۱۰۰ آتش‌سوزی طبیعی در کوئینزلند و نیوساوت ولز

صدای استرالیا– آتش‌نشانان استرالیایی در تلاش برای مهار آتش‌سوزی‌ های طبیعی هستند که دست‌کم ۲۱ خانه را در دو ایالت […]

وقوع بیش از ۱۰۰ آتش‌سوزی طبیعی در کوئینزلند و نیوساوت ولز

صدای استرالیا– آتش‌نشانان استرالیایی در تلاش برای مهار آتش‌سوزی‌ های طبیعی هستند که دست‌کم ۲۱ خانه را در دو ایالت واقع در سواحل شرقی تخریب کرده است.

طبق اعلام اداره آتش‌نشانی استرالیا امروز (شنبه) بیش از ۱۰۰ آتش‌سوزی در ایالت‌های کوئینزلند و نیو ساوت ولز در حال وقوع بوده و دفتر هواشناسی شرایط خشک ناشی از خشکسالی و بارندگی کم در طول زمستان را عامل این آتش‌سوزی‌ها اعلام کرده است.

مقامات ایالت شمال شرقی کوئینزلند اعلام کرده‌اند که ۵۱ آتش‌سوزی امروز در این ایالت فعال بوده و ۱۷ خانه در اثر این آتش‌سوزی‌ ها ویران شده است. پیش‌بینی شده با وجود خنک شدن دمای هوا، این آتش‌سوزی‌ها در روزهای اخیر همچنان تداوم یابند.

در نیو ساوث ولز، پرجمعیت ترین ایالت استرالیا نیز بیش از ۶۵ آتش‌سوزی طبیعی در حال وقوع بوده و سرویس آتش‌نشانی روستایی ایالت (RFS) هشدار اضطراری را در مورد سه آتش‌سوزی صادر کرده است.

طبق اعلام این سرویس بیش از ۵۰۰ مامور آتش‌نشانی همچنان برای اطفای حریق در تلاش‌اند.

معمولا هفته اول بهار، استرالیا از نظر تاریخی با خطر آتش‌سوزی همراه نبوده است اما بارندگی‌های ساحل شرقی این کشور طی دو سال کمتر از حد میانگین بوده و شرایط خشکسالی را در مناطق وسیعی از کشور ایجاد کرده است.

اخبار مرتبط:

تلاش برای مهار آتش سوزی در نیو ساوت ولز

ادامه آتش سوزی در جنوب و غرب سیدنی

بنا بر گزارش رویترز، درجه حرارت بالا، رطوبت کم، شرایط خشک و وزش باد شدید روز گذشته (جمعه) منجر به برافروخته شدن این آتش‌سوزی‌ها شده است.

منبع: ایسنا


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه