وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024
» اجتماعی » ورود زودتر از زمان انتظار فورد موستانگ ۲۰۲۴ به استرالیا

تاریخ انتشار : 1401/10/23 - 6:11

ورود زودتر از زمان انتظار فورد موستانگ ۲۰۲۴ به استرالیا

صدای استرالیا– پس از ۸ سال یک مدل جدید از خودرو فورد موستانگ، چند ماه زودتر از زمان مورد انتظار […]

ورود زودتر از زمان انتظار فورد موستانگ ۲۰۲۴ به استرالیا

صدای استرالیا– پس از ۸ سال یک مدل جدید از خودرو فورد موستانگ، چند ماه زودتر از زمان مورد انتظار و با امکان انتخاب بین موتورهای چهار و سیلندر یا V8 در استرالیا عرضه می‌شود.

شرکت فورد استرالیا اعلام کرد که نسل آینده فورد موستانگ ۲۰۲۴ چند ماه زودتر از زمان پیش‌بینی شده به نمایشگاه‌های خودرو استرالیا وارد خواهد شد.

این مدل از موستانگ در سپتامبر ۲۰۲۲ در دیترویت ایالات متحده رونمایی و اعلام شد که در تابستان نیمکره شمالی (ژوئن تا آگوست) عرضه آن در آمریکا آغاز می‌شود. همان زمان، فورد استرالیا تایید کرد که این خودرو در اواخر سال ۲۰۲۳ در استرالیا وارد نمایشگاه‌ها خواهد شد.

ورود زودتر از زمان انتظار فورد موستانگ ۲۰۲۴ به استرالیا

اما این شرکت اکنون اعلام کرده که فورد موستانگ جدید را در فصل سوم ۲۰۲۳ به فروش خواهد رساند. 

قیمت و مشخصات این خودرو هنوز برای استرالیا تایید نشده، اما پیش‌بینی می‌شود که شامل یک مدل پایه در دو نسخه چهارسیلندر توربو و  V8 GT پنج لیتری می‌شود.

پیشرفته ترین مدل نیز یک مدل جدید Dark Horse V8  ویژه پیست مسابقه با قدرت، سیستم تعلیق و تایرهای تقویت شده و سبکی منحصر به فرد خواهد بود. این خودرو قرار است جای فورد موستانگ ماخ ۱ را پرکند. البته دارک هورس یک نسخه محدود نیست.

ورود زودتر از زمان انتظار فورد موستانگ ۲۰۲۴ به استرالیا

فورد تایید کرده که در آمریکا، همه این مدل‌ها دارای قدرت بیشتر (۲۳۴kW/474Nm برای مدل چهارسیلندر توربو ۲٫۳ لیتر و تا ۳۶۲kW/562Nm برای مدل GT و ۳۷۳kW/562Nm برای دارک هورس ۵ لیتری) خواهند بود. اما هنوز مشخص نیست که این ویژگی‌ها روی مدل‌های عرضه شده در استرالیا هم ارایه می‌شود یا نه.

گیربکس دستی ۶ سرعته فقط در مدل‌های V8 عرضه می‌شود و مدل ده سرعته اتوماتیک برای تمامی مدل‌ها در نظر گرفته شده است. همچنین همه مدل‌ها دیفرانسیل عقب خواهند بود.

همان‌طور که گفته شد، قیمت‌گذاری این خودرو برای بازارهای بین‌المللی هنوز نهایی و اعلام نشده؛ اما برآورد می‌شود که موتور بهبود یافته و فناوری‌های جدید به کار گرفته شده، موجب افزایش قیمت آن نسبت به مدل‌های کنونی شود که برای کوپه ۴ سیلندر با گیربکس دستی ۵۲۵۹۰ دلار و برای کوچه GT با گیربکس دستی ۶۵۲۹۰ دلار است.

منبع: درایو


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه