وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 2 May 2024
» اجتماعی » واردات ویپ یک‌بارمصرف از اول ژانویه ممنوع می‌شود

تاریخ انتشار : 1402/09/10 - 10:47

واردات ویپ یک‌بارمصرف از اول ژانویه ممنوع می‌شود

صدای استرالیا– با اختصاص میلیون‌ها دلار بودجه به مقابله با واردات غیرقانونی سیگارهای الکترونیکی و اعتیاد به نیکوتین، اصلاحات در […]

واردات ویپ یک‌بارمصرف از اول ژانویه ممنوع می‌شود

صدای استرالیا– با اختصاص میلیون‌ها دلار بودجه به مقابله با واردات غیرقانونی سیگارهای الکترونیکی و اعتیاد به نیکوتین، اصلاحات در قانون ممنوعیت استفاده از سیگار الکترونیکی سال آینده در استرالیا به اجرا درمی‌آید. 

با اجرایی شدن مرحله اول اصلاحات فدرال سیگار الکترونیکی، واردات دستگاه‌های ویپ یک‌بار مصرف از اول ژانویه ۲۰۲۴ غیرقانونی خواهد بود.

مبلغ ۲۵ میلیون دلار به نیروی مرزی استرالیا برای اعمال این ممنوعیت‌ها در مرزهای کشور اختصاص یافته و سازمان کالاهای دارویی نیز ۵۹٫۶ میلیون دلار ظرف دو سال آینده دریافت خواهد کرد.

محدودیت‌های بیشتری نیز، از جمله توقف واردات شخصی دستگاه ویپ، ممنوعیت تمامی ویپ‌های غیر درمانی و قوانین سختگیرانه‌تر برای تولیدکنندگان و واردکنندگان ویپ‌های درمانی از اول ماه مارس آینده به اجرا گذاشته می‌شود.

۲۹٫۵ میلیون دلار دیگر نیز برای کمک به مردم برای ترک سیگار الکترونیکی در بودجه ۲۴-۲۰۲۳ اختصاص می‌یابد.

مارک باتلر، وزیر بهداشت و مراقبت از سالمندان در بیانیه‌ای گفت: استعمال ویپ، نسل کاملا جدیدی از وابستگی به نیکوتین را در جامعه به وجود آورده است.

وی افزود: سیگار الکترونیکی به عنوان محصولی درمانی برای کمک به ترک سیگاری‌ها به دولت‌ها و جوامع فروخته شد. قرار نبود ویپ یک محصول تفریحی باشد و به خصوص نباید کودکان ما را هدف قرار می‌داد؛ اما این اتفاق افتاده است.

باتلر ادامه داد: ما اقدامات سختگیرانه‌ای انجام می‌دهیم؛ زیرا این یک مساله مهم سلامت عمومی است.

وزیر بهداشت در این بیانیه افزود: استفاده از ویپ، دروازه‌ای به سوی سیگاری شدن است و سیگار نیز همچنان مهم‌ترین دلیل قابل پیشگیری مرگ و بیماری در استرالیاست.

قرار است قوانین بیشتری به منظور جلوگیری از تولید، تبلیغ، تامین و عرضه تجاری ویپ‌های یک‌بار مصرف در سال ۲۰۲۴ معرفی و استانداردهای ویپ‌های درمانی نیز سختگیرانه‌تر شود.

این تغییرات شامل محدودسازی طعم‌های موجود در ویپ‌های درمانی و تجویزی، کاهش غلظت نیکوتین و اجرای بسته‌بندی دارویی خواهد بود.

بر اساس آمار وزارت بهداشت، یک هفتم نوجوانان ۱۴ تا ۱۷ سال و یک پنجم افراد ۱۸ تا ۲۴ ساله در استرالیا از ویپ‌های یک‌بار مصرف استفاده می‌کنند.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه