وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024
» اخبار » هکرها به پلتفرم ارتباطات دفاعی استرالیا حمله کردند

تاریخ انتشار : 1401/08/10 - 5:10

هکرها به پلتفرم ارتباطات دفاعی استرالیا حمله کردند

صدای استرالیا - مقام‌های استرالیا روز دوشنبه اعلام کردند که هکرها با یک حمله باج‌افزار، یک پلتفرم ارتباطی مورد استفاده پرسنل نظامی و کارکنان دفاعی این کشور را هدف قرار داده‌اند.


صدای استرالیا – مقام‌های استرالیا اعلام کردند که هکرها با یک باج‌افزار، یک پلتفرم ارتباطی مورد استفاده پرسنل نظامی و کارکنان دفاعی این کشور را هدف قرار داده‌اند.

دستیار وزیر دفاع استرالیا گفت که سرویس ForceNet یکی از ارائه‌دهندگان خارجی که وزارت دفاع برای اجرای یکی از وبسایت‌های خود با آن قرارداد دارد، هدف حمله قرار گرفته اما تاکنون هیچ داده‌ای به خطر نیافتاده است.

مت تیستلوایت به ای بی سی گفت: می‌خواهم تاکید کنم که این یک حمله یا نقض سیستم‌ها و نهادهای دفاعی (فناوری) نیست. در این مرحله هیچ مدرکی مبنی بر نقض داده‌ها وجود ندارد.

با این حال ای بی سی به نقل از یک منبع ناشناس گزارش داد که برخی از اطلاعات خصوصی مانند تاریخ تولد و جزئیات ثبت‌نام پرسنل نظامی ممکن است به سرقت رفته باشد.

نرم‌افزار Ransom از طریق رمزگذاری داده‌های قربانیان کار می‌کند و هکرها معمولا یک کلید را در ازای پرداخت صدها هزار یا حتی میلیون‌ها دلار به صورت ارز دیجیتال به قربانی می‌دهند.

پیشتر نیز برخی از بزرگترین شرکت‌های استرالیا مانند اوپتوس، دومین شرکت بزرگ مخابراتی استرالیا و مدیبانک بزرگترین شرکت بیمه سلامت این کشور هدف حملات سایبری و سرقت داده‌ها قرار گرفته بودند.

منبع: رویترز


برچسب ها : ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی
ارسال دیدگاه