وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 20 April 2024
» اجتماعی » هواپیمایی کانتاس ‘پروازهای اسرارآمیز’ راه می‌اندازد

تاریخ انتشار : 1399/12/15 - 3:43

هواپیمایی کانتاس ‘پروازهای اسرارآمیز’ راه می‌اندازد

صدای استرالیا - شرکت هواپیمایی استرالیایی کانتاس قصد دارد "پروازهای اسرارآمیز" راه بیاندازد تا با ایجاد حس دلتنگی و خاطرات گذشته، گردشگری داخلی را در سراسر این کشور تقویت کند.


صدای استرالیا – شرکت هواپیمایی استرالیایی کانتاس قصد دارد “پروازهای اسرارآمیز” راه بیاندازد تا با ایجاد حس دلتنگی و خاطرات گذشته، گردشگری داخلی را در سراسر این کشور تقویت کند.

سفرهای یک روزه که در آن مسافران هنگام سوار شدن اطلاعی از مقصد ندارند، در دهه ۱۹۹۰ محبوب بود.

شرکت‌های هواپیمایی در سراسر منطقه برای مقابله با کسادی ناشی از همه‌گیری کرونا، استراتژی‌های مختلفی را پیش می‌گیرند. این در حالی است که همین هفته هواپیمایی تایلند (خطوط هوایی تای ایرویز) اعلام کرد که ۵۰ درصد نیروی کار خود را به دلیل رکود اقتصادی تعدیل می‌کند.

این رکود اقتصادی منجر به کمک‌های مالی دولت، ورشکستگی، و تعدیل نیروی کار در سطح وسیعی در این صنعت شده است.

اتحادیه هواپیمایی آسیا و اقیانوسیه (ای‌ای‌پی‌ای) می‌گوید که شرکت‌های هواi,پیمایی در بحبوحه “عدم توزیع متوازن واکسیناسیون در سراسر جهان، که نتیجه آن فقط تاخیر در باز شدن کامل مرزها است” با کاهش شدید مسافر مواجه هستند.

آماری که ای‌ای‌پی‌ای این هفته منتشر کرده است نشان می‌دهد که شمار مسافران در ژانویه امسال در مقایسه با ماه مشابه در سال گذشته، فقط ۴ درصد بوده است. ژانویه سال گذشته، ۳۳.۵ میلیون نفر در این منطقه با هواپیما مسافرت کرده‌اند.

پرواز به “مقصد ناشناخته”

کانتاس یکی از اولین شرکت‌های هواپیمایی است که پروازهای خود به مقصد ناشناخته را عرضه کرده است. در این تور یک روزه، هواپیما در سطح پایین پرواز می‌کند و مسافران را به مکان‌های نمادین و دیدنی کشور می‌برد، و دست آخر آنها را به همان محل شروع پرواز برمی‌گرداند.

این تور یک روزه شامل فعالیت‌های متعددی است، از شراب‌سازی و ناهار ویژه گرفته تا غواصی در جزایر گرمسیری.

پروازها با یکی از هواپیماهای کانتاس بوئینگ ۷۳۷ از بریزبن، ملبورن، یا سیدنی انجام می‌شود؛ هزینه کلاس عادی (اقتصادی) آنها از ۷۳۷ دلار استرالیا (۵۷۷ دلار آمریکا) شروع می‌شود.

پروازهای اسرارآمیز جدیدترین راهکار شرکت هواپیمایی استرالیا برای جلب مسافران بیشتر برای پرواز است.

با توجه به اینکه احتمالا مرزهای بین‌المللی تا سال ۲۰۲۲ باز نخواهد شد، هواپیمایی کانتاس از دولت استرالیا خواسته است حالا که واکسیناسیون کووید-۱۹ در حال انجام است، در مورد امکان سفرهای داخلی اطمینان بدهد.

اندرو پارکر، مدیر اجرایی گروه کانتاس گفته است “آنچه ما دنبالش هستیم این اطمینان است که در برهه مشخصی از زمان یا در مرحله‌ای که واکسیناسیون در حال انجام است، بسته شدن مرزهای داخلی دیگر منتفی خواهد شد”.

او گفت “مسافران با بی‌نظمی در اعمال محدودیت‌هایی که مدام و به سرعت تغییر می‌کنند گیج شده‌اند و نگرانی آنها قابل درک است؛ آنها نگرانند که ناگهان در ایالت دیگری غیر از ایالت محل زندگی‌شان و یا ایالت مقصد گیر کنند”.

منبع: بی‌بی‌سی فارسی


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه