وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 2 May 2024
» اجتماعی » هم‌زمان با گشایش مرزها؛ خطر شیوع آنفلوانزا استرالیایی‌ها را تهدید می‌کند

تاریخ انتشار : 1400/09/02 - 3:27

هم‌زمان با گشایش مرزها؛ خطر شیوع آنفلوانزا استرالیایی‌ها را تهدید می‌کند

صدای استرالیا– متخصصان بهداشت و سلامت هشدار می‌دهند که با گشایش مرزهای بین‌المللی، استرالیایی‌ها در ماه‌های آینده باید برای رشد […]

هم‌زمان با گشایش مرزها؛ خطر شیوع آنفلوانزا استرالیایی‌ها را تهدید می‌کند

صدای استرالیا– متخصصان بهداشت و سلامت هشدار می‌دهند که با گشایش مرزهای بین‌المللی، استرالیایی‌ها در ماه‌های آینده باید برای رشد جهشی ابتلا به آنفلوانزا آماده باشند.

آمارهای وزارت بهداشت دولت فدرال نشان می‌دهد که در سال جاری تا کنون، تنها ۵۹۸ مورد بیماری آنفلوانزا با تایید آزمایشگاهی در کشور وجود داشته است.

این در حالی است که در فصل آنفلوانزا در سال ۲۰۱۹، یعنی قبل از آغاز همه‌گیری کرونا، بیش از ۳۰۰ هزار مورد بیمار مبتلا به آنفلوانزا در کشور شناسایی شده بود.

اما همین تعداد اندک بیمارانی که تا کنون در استرالیا شناسایی شده نیز، مسافران خارجی بوده‌اند.

دکتر شینا سالیوان از مرکز همکاری‌های سازمان جهانی بهداشت برای ارجاع و تحقیقات آنفلوانزا نیز در مقاله‌ای در ژورنال پزشکی استرالیا، وجود این موارد ابتلا در مسافران بین‌المللی را تایید کرده است.

موارد ابتلا به آنفلوانزا در مسافرانی از جنوب آسیا شناسایی شده که به مرکز قرنطینه هووارد اسپرینگز در قلمرو شمالی وارد شده بودند.

سالیوان در این مقاله نوشت: با توجه به اینکه دوره‌های کمون و عفونت و فواصل سریالی آنفلوانزا کوتاه است، مدت ۱۴ روزه هتل قرنطینه موجب می‌شود که افراد مبتلا با وجود آلودگی قرنطینه را ترک نکنند. اما اگر مدت قرنطینه‌ها کاهش بیابد یا الزام قرنطینه لغو شود، مسافرانی که آلوده باشند، وارد جامعه می‌شوند و موجب شیوع بیماری خواهند شد.

وی توصیه کرد که تمامی مسافران ورودی پیش از سوار شدن به هواپیما، واکسن آنفلوانزا بزنند.

دکتر یان بار از مرکز همکاری‌های سازمان جهانی بهداشت نیز پیش‌بینی کرد که در سال آینده شاهد تعداد فراوان موارد ابتلا به آنفلوانزا باشیم.

وی همچنین در مورد مسافران خارجی ورودی به کشور در هفته‌های پایانی سال جاری اظهار نگرانی کرد.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه