وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ | Thursday 28 March 2024
» اخبار » همه چیز درباره مسابقه فرمول یک جایزه بزرگ استرالیا

تاریخ انتشار : 1402/01/12 - 5:07

همه چیز درباره مسابقه فرمول یک جایزه بزرگ استرالیا

صدای استرالیا - مسابقه اتومبیل‌رانی جایزه بزرگ استرالیا از ۳۰ مارس در پیست آلبرت پارک ملبورن آغاز شده و تا ۲ آوریل ادامه خواهد داشت. در این مسابقه ۲۰ راننده از ۱۰ شرکت حضور دارند.


صدای استرالیا – مسابقه اتومبیل‌رانی جایزه بزرگ استرالیا (Australian Grand Prix) از ۳۰ مارس در پیست آلبرت پارک ملبورن آغاز شده و تا ۲ آوریل ادامه خواهد داشت. در این مسابقه ۲۰ راننده از ۱۰ تیم حضور دارند.

این رویداد سالانه اتومبیل‌رانی تحت قرارداد میزبانی فرمول یک تا سال ۲۰۳۵ است. همچنین از امسال، مسابقات فرمول دو و فرمول سه هم بخشی از برنامه آخر هفته این مسابقات را تشکیل می‌دهند.

جایزه بزرگ استرالیا که یکی از قدیمی‌ترین مسابقات اتومبیل‌رانی باقیمانده در استرالیا است و سابقه برگزاری آن به سال ۱۹۲۸ برمی‌گردد، از سال ۱۹۸۵ بخشی از مسابقات جهانی فرمول یک شده است.

این مسابقه از سال ۱۹۹۶ و به استثنای سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ که مسابقات به دلیل پاندمی کووید-۱۹ لغو شدند، در پیست آلبرت پارک ملبورن برگزار می‌شود. این مسابقه در سال‌های قبل از آن در آدلاید برگزار می‌شد.

بیشترین تعداد قهرمانی توسط رانندگان و تیم‌ها در جایزه بزرگ استرالیا از ابتدای برگزاری این رویداد تاکنون به ترتیب متعلق به لکس دیویسون استرالیایی و مایکل شوماخر آلمانی هر یک با ۴ قهرمانی و شرکت فراری با ۱۳ قهرمانی است.

در حاشیه برگزاری جایزه بزرگ استرالیا فضایی نیز برای ارائه نوشیدنی‌ها و غذاها، اجرای برنامه‌های موسیقی زنده و سرگرمی‌های دیگر وجود دارد.

اسامی رانندگان و تیم‌های حاضر در جایزه بزرگ استرالیا ۲۰۲۳ به شرح زیرند:

 

Max Verstappen/Sergio Perez – Red Bull Racing

Charles Leclerc/Carlos Sainz – Ferrari

George Russell/Lewis Hamilton – Mercedes

Esteban Ocon/Pierre Gasly – Alpine

Lando Norris/Oscar Piastri – McLaren

Valtteri Bottas/Zhou Guanyu – Alfa Romeo

Lance Stroll/Fernando Alonso – Aston Martin

Kevin Magnussen/Nico Hulkenberg – Haas

Yuki Tsunoda/Nyck De Vries – AlphaTauri

Alex Albon/Logan Sargeant – Williams

منبع: گرندپریکس


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , ورزشی
ارسال دیدگاه