وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 25 April 2024
» اجتماعی » هشدار پلیس فدرال استرالیا به ایرانیان: در دام قاچاقچیان مواد مخدر نیافتید

تاریخ انتشار : 1399/12/11 - 9:50

هشدار پلیس فدرال استرالیا به ایرانیان: در دام قاچاقچیان مواد مخدر نیافتید

صدای استرالیا - پلیس فدرال استرالیا در اطلاعیه‌ای به جامعه ایرانیان مقیم استرالیا هشدار داد که مراقب باشند تا در دام قاچاقچیان مواد مخدر نیافتند.


صدای استرالیا – پلیس فدرال استرالیا در اطلاعیه‌ای به جامعه ایرانیان مقیم استرالیا هشدار داد که مراقب باشند تا در دام قاچاقچیان مواد مخدر نیافتند.

پلیس فدرال استرالیا در اطلاعیه خود گفت که ایرانیان ساکن استرالیا هدف سندیکاهای تبهکار بین‌المللی قرار دارند تا ناخواسته به عنوان حمل‌کننده‌های مواد مخدر عمل کنند.

این اطلاعیه هشدارآمیز پس از آن منتشر می‌شود که حجم زیادی مواد مخدر وارد استرالیا شده است که گیرندگان و توزیع‌کنندگان آنها ایرانیان ساکن استرالیا بوده‌اند و تصور می‌کرده‌اند که در یک بیزینس قانونی فعالیت می‌کرده‌اند.

در واقع این افراد ناخواسته ماده مخدر مت‌آمفتامین را دریافت و توزیع می‌کرده‌اند که توسط یک سندیکای تبهکار خاورمیانه‌ای وارد استرالیا شده بود.

تاد هانتر، مسئول تحقیقات پلیس فدرال استرالیا هشدار داد افرادی که در چنین فعالیت‌هایی مشارکت داشته باشند با مجازات‌ سنگینی روبرو خواهند بود.

وی تصریح کرد: پیشنهاد دریافت وجه برای کار ساده‌ای همچون دریافت یک محموله و تحویل آن به فرد دیگری باید زنگ هشدار را به صدا درآورد.

وی تاکید کرد: اگر انجام کاری آنقدر ساده باشد که دور از واقعیت به نظر برسد، در واقع همینطور است.

این مقام پلیس افزود: چنین فعالیت‌هایی طی سال‌های گذشته به ویژه در ایالت ویکتوریا افزایش یافته است و شمار فزاینده‌ای از ایرانیان در این فعالیت‌ها مورد هدف قرار دارند.

وی اظهار کرد: اعضای باند‌های تبهکار با افرادی که ساکن استرالیا هستند تماس می‌گیرند و به آنها پیشنهاد فرصت شغلی از جمله توزیع وسایل پولیش خودرو، قاب عکس و سنگ‌های تزئینی از ایران می‌دهند و در قبال دریافت این محموله‌ها و توزیع آن پول هنگفتی پرداخت می‌کنند.

به گفته وی، تماس‌ها ممکن است از سوی افراد ناشناس و یا آشنایان دور و یا حتی یکی از افراد خانواده شما باشد.

منبع: دآستریلین


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه