وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 25 April 2024
» اجتماعی » هشدار متخصصان: موج سیگاری‌ها در استرالیا در راه است

تاریخ انتشار : 1402/01/02 - 11:03

هشدار متخصصان: موج سیگاری‌ها در استرالیا در راه است

صدای استرالیا– مطالعات جدید حاکی است که افزایش هشدار دهنده تعداد جوانان استرالیایی که سیگار الکترونیکی می‌کشند، در نهایت منجر […]

باورهای غلط، مضرات و مقررات؛ همه چیز درباره سیگارهای الکترونیکی

صدای استرالیا– مطالعات جدید حاکی است که افزایش هشدار دهنده تعداد جوانان استرالیایی که سیگار الکترونیکی می‌کشند، در نهایت منجر به افزایش تعداد سیگاری‌ها در آینده خواهد شد.

تحقیقات انجام شده در دانشگاه ملی استرالیا  نشان می‌دهد که بر خلاف ادعای لابی ویپ، اکثر افرادی که از سیگارهای الکترونیکی استفاده می‌کنند برای ترک سیگار این کار را انجام نمی‌دهند.

محققان دانشگاه ملی استرالیا مطالعه خود را به عنوان جامع‌ترین بررسی آثار سلامتی سیگارهای الکترونیکی عنوان می‌کنند که تا به امروز انجام شده است.

این محققان دریافتند که جوانان غیرسیگاری که ویپ می‌کشند، در مقایسه با جوانانی که از سیگار الکترونیکی استفاده نمی‌کنند، سه برابر بیشتر احتمال دارد که در آینده سیگاری شوند.

این در حالی است که به گفته محققان، ارتباط استفاده طولانی مدت از سیگار الکترونیکی با سرطان و بیماری‌های قلبی عروقی هنوز ناشناخته است.

پروفسور امیلی بنکس گفت: آنچه مشخص است، این است که تقریباً همه سیگارهای الکترونیکی، نیکوتین دارند که بسیار اعتیادآور است.

به گفته وی، اعتیاد به نیکوتین در افرادی که از ویپ استفاده می‌کنند، رایج است و در این بین، جوانان به این دلیل که مغزشان هنوز در حال رشد است، به طور ویژه در برابر اعتیاد آسیب‌پذیرند.

این مطالعه بیان می‌دارد: اکثر افرادی که با موفقیت سیگار را ترک می‌کنند، از هیچ محصول خاصی استفاده نمی‌کنند، اما در عین حال سیگار الکترونیکی به برخی از سیگاری‌ها برای ترک کمک کرده است.

سایر خطرات شناسایی شده سیگار الکترونیکی در این مطالعه شامل مسمومیت، به ویژه در کودکان، تشنج و از دست دادن هوشیاری ناشی از مصرف بیش از حد نیکوتین است.

بر اساس این مطالعه، کسانی که ویپ استفاده می‌کنند نیز در معرض سردرد، سرفه، سوختگی و جراحت هستند که عمدتاً ناشی از انفجار باتری‌ها است.

بنکس گفت: افرادی که از ویپ استفاده می‌کنند، ترکیب پیچیده‌ای از مواد شیمیایی را استنشاق می‌کنند.

پروفسور استیو رابسون، رئیس انجمن پزشکی استرالیا نیز گفت که این مطالعه دلیلی است بر نیاز به اقدام قوی‌تر توسط دولت در مورد محصولات ویپ و محصولات غیر نیکوتینی.

وی گفت: رگولاتورها باید هم اکنون فروش غیرقانونی سیگارهای الکترونیکی بدون نسخه را محدود کنند.

رابسون همچنین از دولت خواست تا کنترل‌ها را بر واردات تمام محصولات ویپ، چه نیکوتین‌دار و چه بدون نیکوتین، تقویت کند.

وی افزود: این کار به ما کمک می‌کند تا شروع به مقابله با عرضه ویپ در بازار و فروش آن به کودکان بکنیم.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه