وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اجتماعی » هشدار دانشگاه‌های استرالیا: بسته حمایتی دولت برای حفظ مشاغل ما کافی نیست

تاریخ انتشار : 1399/01/26 - 11:22

هشدار دانشگاه‌های استرالیا: بسته حمایتی دولت برای حفظ مشاغل ما کافی نیست

صدای استرالیا- دانشگاه‌های استرالیا هشدار داده‌اند که بسته حمایتی جدید دولت فدرال برای حفظ 21 هزار شغل در این بخش کافی نیست.

کاهش تعداد دانشجویان چینی در دانشگاه‌های استرالیا

صدای استرالیا- دانشگاه‌های استرالیا هشدار داده‌اند که بسته حمایتی جدید دولت فدرال برای حفظ ۲۱ هزار شغل در این بخش کافی نیست.

دولت فدرال استرالیا روز یکشنبه از ارائه بسته حمایتی ۱۸ میلیارد دلاری به دانشگاه‌های استرالیا خبر داد. دانشگاه‌های استرالیا از این طرح استقبال کرده اما هشدار داده‌اند که این کمک به حدی نیست که بتواند از بیکاری ۲۱ هزار نفر در این بخش در شش ماه آینده جلوگیری کند.

دان تهان، وزیر آموزش استرالیا اعلام کرد که دولت فدرال در سال جاری به دانشگاه‌ها حتی اگر تعداد دانشجویان داخلی آنها کاهش بیابد ۱۸ میلیارد دلار بودجه اختصاص می‌دهد. علاوه بر آن، مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار هم از بسته حمایتی هزینه نظارتی به بخش سوم آموزش اختصاص می‌یابد که شامل آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای نیز می‌شود.

تهان که در کانبرا صحبت می‌کرد به خبرنگاران گفت: این کمک هزینه برای دانشگاه‌ها یک تکیه گاه مهیا می‌کند و علاوه بر آن دانشگاه‌ها اگر از کاهش تعداد دانشجویان صدمه ببینند یک دوره هشت ساله برای بازپرداخت این وام فرصت خواهند داشت.

در این خصوص و در حالیکه حزب کارگر هشدار داده که برخی در آستانه ورشکستگی هستند دانشگاه‌ها خواستار میزان بیشتری از بسته‌های حمایتی شده‌اند.

دبورا تری، رئیس دانشگاه‌های استرالیا از این اقدام دولت فدرال استقبال کرده اما باعنوان داشتن اینکه اقدام دولت گام اول است هشدار داده حتی با این حمایت راه مشکلی در پیش است.

به گفته تری، پیش‌بینی شده که ۲۱ هزار شغل در دانشگاه‌های استرالیا در شش ماه آینده از بین بروند.

دانشگاه‌های استرالیا به دلیل حضور تعداد زیاد دانشجویان خارجی از مهمترین بخش‌های درآمدی کشور محسوب می‌شوند اما با توجه به شرایطی که شیوع کرونا بوجود آورده، دانشگاه‌ها از این منبع درآمدی خود محروم شده‌اند.

منبع : گاردین


برچسب ها : , , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه