وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 26 April 2024
» اجتماعی » هشدار به والدین استرالیایی: موارد اخاذی جنسی از پسربچه‌ها رو به افزایش است

تاریخ انتشار : 1401/03/31 - 5:02

هشدار به والدین استرالیایی: موارد اخاذی جنسی از پسربچه‌ها رو به افزایش است

صدای استرالیا– به دنبال افزایش نگران‌کننده اخاذی جنسی از کودکان، به ویژه پسران، به والدین استرالیایی در این زمینه هشدار […]

هشدار به والدین استرالیایی: موارد اخاذی جنسی از پسربچه‌ها رو به افزایش است

صدای استرالیا– به دنبال افزایش نگران‌کننده اخاذی جنسی از کودکان، به ویژه پسران، به والدین استرالیایی در این زمینه هشدار داده شده است.

بنا به اعلام مرکز مقابله با استثمار کودکان استرالیا (ACCCE)، تعداد مواردی که آزارگران جنسی آنلاین، پسران را هدف قرار می‌دهد افزایش یافته است.

این اعمال بیمارگونه شامل اجبار یا فریب دادن کودکان به منظور تولید تصاویر و ویدیوهای جنسی است.

مجرمان اینترنتی، که اغلب در کشورهای دیگر مستقر هستند، این تصاویر و ویدیوها را ضبط می‌کنند و با تهدید مبنی بر انتشار آنها، خواستار پرداخت پول از سوی قربانیان می‌شوند.

هیدا سیرک، فرمانده پلیس فدرال استرالیا گفت که تعداد گزارش‌های مرتبط با اخاذی جنسی از کودکان از اواسط سال ۲۰۲۱ تا امسال ۴ برابر شده است.

وی افزود: روش‌های مورد استفاده متفاوت است؛ اما مهاجمان جنسی عمدتا خود را به عنوان دختر معرفی می‌کنند و در شبکه‌های اجتماعی، اپ‌های اشتراک تصویر یا بازی‌های آنلاین با پسران رابطه برقرار می‌کنند.

سیرک ادامه داد: مشاهده شده که این آزارگران ابتدا مبالغ هنگفتی پول درخواست می‌کنند، سپس با قربانی وارد مذاکره می‌شوند و در نهایت روی مبلغی که کودک در حقیقت می‌تواند بپردازد، به توافق می‌رسند. اما پس از اینکه مبلغ مورد نظر، از طربق تراکنش بانکی، بازی‌‌های آنلاین، کارت‌های هدیه (گیفت‌کارت) یا رمزارز پرداخت شود؛ دوباره طلب پول بیشتر می‌کنند.

وی گفت: این مهاجمان، رعایت سن کودکان را نمی‌کنند و صرفا به سود خود می‌اندیشند.

پلیس فدرال استرالیا از والدین و کودکان خواسته که مراقب نشانه‌های هشدار دهنده باشند. همچنین از قربانیان خواسته شده که جرایم مذکور را گزارش دهند و درخواست کمک کنند.

به گفته پلیس، نشانه‌های هشدار دهنده شامل مواردی به این شرح است: ناهماهنگی‌های موجود در یک پروفایل آنلاین، ملاقات در یک اپلیکیشن و سپس درخواست برای ادامه گفت‌وگو در پلتفرم دیگر و همچنین ادعای فرد مبنی براینکه به دلیل کار نکردن دوربین یا میکروفن‌اش قادر به نمایش تصویر خود یا تماس صوتی نیست.

سیرک با بیان ایکه این جرایم، آثار سوء مخربی روی کودکان و خانواده آنها برجا می‌گذارد، گفت: مهاجمان بسیار فریبکار هستند و برای رسیدن به هدف‌شان، کودکان را تهدید می‌کنند و می‌ترسانند. مثلا به آنها می‌گویند که اگر درباره موضوع با کسی حرف بزنند، سر و کارشان با قانون خواهد بود.

وی افزود: از والدین می‌خواهیم که با فرزندان‌شان درباره امنیت آنلاین حرف بزنند، روش تشخیص رفتارهای مشکوک را به آنها بیاموزند و بگویند که در صورتی که هدف قرار گرفتند، موضوع را گزارش کنند. اگر کودک شما قربانی این مهاجمان شد، به او اطمینان بدهید که او مقصر نیست و می‌تواند درخواست کمک کند.

این فرمانده پلیس تاکید کرد: کودکان و خانواده‌ها با گزارش کردن این موارد، می‌توانند به ما در دستگیری مهاجمان و آزارگران کمک کنند تا جلوی آسیب دیدن کودکان دیگر گرفته شود.

پلیس توصیه کرده که در صورتی که قربانی چنین جرایمی شدید، موارد زیر را در نظر بگیرید:

• از ارسال عکس‌های بیشتر خوددداری کنید.

• اقدام به جمع‌آوری مدارکی مانند اسکرین شات و گفت‌وگوها کرده و در سریع‌ترین زمان ممکن، موضوع را به پلیس گزارش کنید.

• خود را سرزنش نکنید و در این باره با کسی که به او اعتماد دارید، صحبت کنید. این فرد می‌تواند دوست، برادر یا خواهر، یک فرد بزرگسال مورد اعتماد یا یک نهاد خدمات دهنده باشد.

• گذرواژه‌های تمامی حساب‌های کاربری آنلاین خود را تغییر دهید و تنظیمات محرمانگی و امنیتی خود را بازنگری کنید.

همچنین برای دریافت کمک:

• اگر فکر می‌کنید که کودکی در معرض خطر جدی و فوری است با شماره سه صفر، یا با ۱۸۰۰۳۳۳۰۰۰ (Crime Stoppers) یا با پلیس محلی تماس بگیرید.

• موارد اخاذی جنسی مرتبط با کودکان (زیر ۱۸ سال) را می‌توان به مرکز مقابله با استثمار کودکان استرالیا در آدرس (https://www.accce.gov.au/report) گزارش کرد.

 

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه